3 tehnoloogiat, mis aitavad kirjad kindlalt kohale toimetada

tookindel_epost_wHiljuti karmistas Google kogemata paariks tunniks oma e-posti teenuse GMail reegleid ja näitas maailmale, kuidas e-posti legitiimsuse kontrolli tõsiselt suhtutakse. Tulemuseks oli kuni 50% sisenevate kirjade blokeerimine väikettevõtetelt, kuna nende kirjade autentsuses ei olnud võimalik veenduda.

Väljakutse vastu võetud! Täna lihtsustasime kolme tehnoloogia kasutuselevõttu, mis aitavad e-posti juhuslikku rämpspostiks märkimist vältida.

Võitlus müra- ja rämpspostivabama interneti nimel nõuab aina enam ohvreid ausate infoedastajate hulgast. Mida tihedamaks muutuvad rämpsposti püüdmisel võrgusilmad, seda rohkem jääb nendesse kinni olulisi kirju, ausaid pakkumisi ja väärtuslikke uudiskirju. Võin vaid oletada, kui palju jääb tänu e-kirjade väärklassifitseerimisele ettevõtetel tulu saamata.

TL;DR – selleks, et e-kirjad prügikasti ei potsataks, tuleb vajutada kolme nuppu, video postituse lõpus. Kui nupud vajutatud, siis loe edasi: Kuidas kontrollida väljuva e-posti SPF+DKIM+DMARC toimimist?

SPF

SPF ehk Sender Policy Framework pakub domeeni omanikule võimalust spetsiaalselt vormindatud DNS kirje abil seadistada milliste serverite või andmesidevõrkude kaudu tema domeenist kirju välja saadetakse. Ühtlasi laseb see määrata, kuidas kirju käitlevad serverid peaks suhtuma tundmatust allikast pärit kirjadesse.

DKIM

Krüptograafilise kinnituse e-kirja pärituolu kohta annab tehnoloogia nimega DKIM ehk DomainKeys Identified Mail. DKIM põhineb avaliku võtme krüptol. Domeeni omaniku käsutuses on võtmepaar, mille avalik osa avaldatakse DNS kirjena ja privaatse osaga allkirjastatakse kõik domeenist väljuvad e-kirjad.

DKIM annab vastuvõtjale SPF-ist veelgi täielikuma kindluse kirja saatja seose kohta kasutatud domeeniga. Ühtlasi moodustatakse kirja mitmete komponentide alusel digitempel, mille kontrollimine aitab kirja saajal veenduda selles, et saadetud kirja pole teekonnal muudetud.

Mis seejuures kõige meeldivam, kirjade digitaalne signeerimine võib täielikult toimuda serveris. DKIM on seetõttu kasutaja seisukohast lihtsalt kasutusele võetav, kuna ei nõua tööjaamas lisatarkvara või erilist e-posti kliendi häälestust.

DMARC

DMARC ehk Domain-based Message Authentication Reporting and Conformance põimib SPF ja DKIM tehnoloogia ühtseks e-posti aadresside võltsimist välistavaks poliitikaks.

DMARC poliitikaga saab e-posti vastuvõtja serverile teada anda, et SPF ja/või DKIM kontrollide ebaõnnestumisel tuleb valida üks järgmistest tegevustest:

  • e-kiri panna karantiini (rämpsposti postkasti);
  • e-kiri tagasi lükata;
  • e-kiri läbi lasta, kuid saata selliste kirjade kohta domeeni haldajale raport.

SPF + DKIM + DMARC ja Zone.ee

Ülalnimetatud tehnoloogiate juurutamine on varasemalt nii meil kui ka mujal olnud eelkõige edasijõudnu tasandil tehniliste oskustega inimeste või organisatsioonide päralt.

Nüüd oleme Zones toonud nende kasutuselevõtu tavakasutaja käeulatuses. Valmistasime “Minu Zone” keskkonda loonud lihtsa kasutajaliidese, mis võimaldab Zone serveriteenuse kasutajal efektiivse e-posti turvapoliitika jõustada vaid kolme klikiga.

Eelpoolmainitud tehnoloogiate aktiveerimisel lisatakse kliendi DNS tsooni SPF kirjed, mis teatavad maailmale, et Zone võrgust tulnud kirju võib usaldada rohkem, kui mujalt saabunuid. Ühtlasi luuakse kliendile krüptograafiline DKIM võti, millega allkirjastatakse kõik Zone serveritest lähtuvad kirjad.

Kui nii SPF kui ka DKIM on aktiveeritud, siis jõustatakse ka DMARC poliitika, mis teatab maailmale, et kirjad mis ei vasta SPF-is ja DKIM-is kirjeldatule, tuleks panna karantiini, ehk rämpsposti hulka.

Kui SPF ja DKIM on sisse lülitatud, siis loe edasi: Kuidas kontrollida väljuva e-posti SPF+DKIM+DMARC toimimist?

Ainus mille eest klient peab hoolt kandma, on see et ta tulevikus saadakski reaalselt oma kirjad välja just Zone serverite kaudu.

Loodan väga, et loodud võimalus aitab meie klientidel oluliselt maandada legitiimsete kirjade rämpsuks klassifitseerimise riski ja aitab neil nii konkurentsivõimelisemaks ja edukamaks saada.

P.S. See launch oli meil plaanitud järgmisesse nädalasse, aga seoses teema aktuaalsusega (eilne Gmaili intsident), kulutasime hilisõhtuseid töötunde, et asi kiiremini üles saaks.

Autor: Ardi Jürgens

Infotehnoloogia entusiast. Zone Media OÜ juhatuse liige.