Partner soovitab: iga meiliturundaja vajab head maandumislehte
Sul on suurepärane toode või teenus. Oled selle reklaamimiseks loonud professionaalse turundusmeili või uudiskirja, kuid tulemusi ei paista? Sageli on põhjuseks see, et sinu veebilehel puudub toimiv maandumisleht. Selleks oleme koostanud sulle järgneva õpetuse, et mõistaksid põhimõtteid, kuidas luua selline maandumisleht, mis tõeliselt töötab.

Maandumisleht vs. tavaline veebileht – mis on erinevus?
Tüüpiline veebileht koosneb mitmest põhiosast: avaleht, teenused/tooted, “meist” rubriik, blogi ja kontaktid. Igaüks neist sisaldab sageli mitmeid sisulehti, mille eesmärk on anda külastajale ülevaade sellest, mida ettevõte pakub, ja suunata neid sobivatele alalehtedele.
Maandumisleht (ingl landing page) erineb tavalisest sisulehest aga oluliselt – see on loodud ainult ühe konkreetse eesmärgi saavutamiseks. Kui suunad inimesi maandumislehele näiteks läbi e-kirja või reklaami, siis on selle peamine eesmärk konversioon – suunata külastaja täitma mingit kindlat tegevust (ostma, registreeruma, allalaadima vms).
Viga, mida paljud teevad, on see, et suunavad uudiskirjadest liikluse lihtsalt kodulehele. Kodulehel on sageli liiga palju infot ja valikuid, mis hajutavad tähelepanu ning vähendavad võimalust, et külastaja jõuab soovitud tegevuse täitmiseni.
Ka e-poodides tasub kaaluda maandumislehtede kasutamist toodete reklaamimisel – mitmed uuringud näitavad, et hästi struktureeritud maandumislehed konverteerivad paremini kui tavapärased tootelehed.
Maandumislehe eesmärk
Maandumisleht on leht, mis on spetsiaalselt loodud ühte kindlat eesmärki täitma.
See eesmärk võib olla näiteks:
- Uudiskirjaga liitumine
- Materjalide allalaadimine (nt juhendid, e-raamatud)
- Kontaktandmete kogumine (nt e-posti aadressid)
- Toote või teenuse müük
Oluline on, et kogu lehe ülesehitus oleks suunatud ainult ühele tegevusele, et hoida külastaja fookus selgelt paigas.
Inimene, kes sinu maandumislehele jõuab, ei pruugi sind ega sinu ettevõtet tunda. Sel juhul võis ta klõpsata Facebooki või Google Adsi reklaamil, mis viis ta sellele lehele. Või sai ta hoopis sinu uudiskirja, mis puhul teab ta sinu ettevõtet ilmselt paremini.
Ükskõik, kuidas külastaja sinu maandumislehele jõuab, ära paku talle liiga palju valikuid ega koorma teda üle liigse teabega. Sinu ülesanne on saada tema täielik tähelepanu ja suunata teda soovitud toimingut sooritama.

Maandumislehe struktuur
Kõrgete kulude ja veebiagentuuride ooteaegade pärast ei pea maandumislehe loomisel muretsema, sest neid on hõlpsalt võimalik kujundada ka enamikes meiliturunduse programmides, näiteks Smailys.
Kui kujundamiseks juba läheb, siis on võimalikke valikuid mitu ja läheneda saab sellele vastavalt oma eesmärgile ja reklaamitud tootele või teenusele.
Küll aga on kindel üks asi – tulemuslik maandumisleht ei vaja keerulist disaini. Oluline on selge ülesehitus ja veenva sisuga komponendid. Toome välja viis põhiosa, mida hästi toimiv maandumisleht peaks üldiselt sisaldama.
1. Tähelepanu püüdmine
Maandumislehe pealkiri, esimene lause ja visuaal peavad haarama külastaja tähelepanu sekunditega. Kasuta tugevat väärtuspakkumist, küsimust või lahendust probleemile, mis kõnetab maandumislehe küljastajat koheselt.
Näide: „Kas oled tüdinenud aeglasest kodulehest? Lahenduse leiad siit!“
2. Tegutsema motiveerimine
Kutse tegevusele ehk call to action (CTA) on vaieldamatult enamike pakkumiste kõige olulisem osa. Sellega näitad, mida soovid, et külastaja teeks ja annad talle selleks võimaluse.
Olgu sinu sooviks see, et külastaja registreeruks üritusele, laeks alla mõne faili või sooritaks ostu – CTA peab olema silmatorkav ja konkreetne.
Näited:
- „Laadi alla [teema] juhend“
- „Registreeru kohe“
- „Alusta tasuta prooviperioodi“
CTA nupu või lingi juurde peab lisama ka täiendava info selle kohta, mis nö “saama hakkab”, kui inimene sellel klikib. Nii on ta täielikult teadlik järgnevast sammust, mis teeb otsustamise lihtsamaks ja julgustab tegutsema.
Näiteks:
- „Laadi juhend alla“ → kirjuta enne CTA-d põgusalt sellest, mida inimene peale juhendi lugemist tegema õpib ning kui juhend on tasuta, pane ka see kirja.
Näide: „Õpi 5 lihtsa sammuga, kuidas parandada oma veebilehe kiirust ja kasutajakogemust – tasuta juhend ootab sind.“
- „Registreeru kohe“ → enne CTA-d selgita lühidalt, mis kasu inimene registreerimisest saab – kas see annab ligipääsu sündmusele, uudiskirjale, koolitusele vms. Kui peale registreerumist tuleb täpsema infoga kiri, siis anna ka sellest teada.
Näide: „Liitu meie veebiseminariga ja saa praktilisi nõuandeid, kuidas kasvatada oma e-poe müüki – kohtade arv on piiratud!“
- „Alusta tasuta prooviperioodi“ → rõhuta, kui lihtne on alustada ja mis väärtust kasutaja prooviperioodil kogeb. Juhul kui see nii on, siis maini ka seda, et prooviperioodi alustamine ei eelda temapoolseid edasisi kohustusi.
Näide: „Testi meie tööriista 14 päeva tasuta – ei mingit krediitkaarti ega siduvaid kohustusi. Veendu selles, kas [teenuse nimi] tõepoolest sobib sinu äri jaoks!“
3. Toote omadused ja eelised
Kirjelda mida sa pakud ja miks see kasulik on. Kasuta lühikesi tekstilõike, punktloendeid ja/või visuaale, mis toovad esile sinu toote või teenuse väärtuse.
Mõtle alati kasudest, mitte ainult funktsioonidest. Teisisõnu: mõtle maandumislehe sisu luues sellele, millist reaalset kasu toob reklaamitav toode või teenus potentsiaalsele kliendile.
Näide: Selle asemel, et kirjutada „Meie programmi on võimalik automatiseerida.“, kirjuta „Meie tööriist aitab sul säästa 5 tundi oma nädalast!“.
4. Sotsiaalne tõendus (ingl social proof)
Inimesed usaldavad teiste arvamust. Tõenäoliselt oled ka sina enne ostu sooritamist otsinud internetist teiste inimeste kirjeldusi sind huvitava toote kohta.
Seepärast on soovituslik ka oma maandumislehele lisada teiste klientide tagasiside ja hinnangud. Samuti võid maandumislehel tõsta esile usaldusväärsete partnerettevõtete logod või märkida reklaamitava toote/teenuse kasutajate arv. See vähendab maandumislehe vaatajate kõhklust ja suurendab usaldust.
Näide: „Rohkem kui 10 000 kasutajat 15 riigis“.

5. Lõppsõna
Kui külastaja on jõudnud maandumislehe lõppu, tuleb teda veenda ka viimasel sammul. See on ju siiski sinu viimane võimalus teda soovitud tegevust sooritama ajendada.
Korda oma väärtuspakkumist nüüd juba kindlama tooniga ning hea on peale seda lisada ka teine CTA. Veendu, et erinevate CTA nuppude tegevuskutsed jäävad identseks, st et need oleksid sõnastatud ja kujundatud samasuguselt. Kui maandumisleht on väga lühike, pole uue nupu lisamine mõttekas ja võib hoopis tähelepanu kõrvale juhtida ning ebaprofessionaalselt mõjuda.
Näide: „Ära jää ilma – liitu täna ja saa eksklusiivne [teema] juhend tasuta!“.
Ära unusta oma maandumislehte testida!
Isegi parima sisuga maandumisleht vajab testimist. Katseta A/B testimisega erinevaid pealkirju, CTA-nuppe, värve, kujundusi või tekstiversioone, et näha, mis variandid töötavad paremini. Tihti võivad väiksed muudatused tuua kaasa olulise konversioonitõusu.
Väike vihje: Kontrolli ka mobiilivaadet! Suur osa kasutajatest jõuab sinu lehele just läbi nutiseadmete.
Kokkuvõtteks
Tulemuslik meiliturundus ei lõpe e-kirjaga – see jätkub maandumislehel. Kui sinu maandumisleht on hästi üles ehitatud, keskendub ühele eesmärgile ja pakub selget väärtust, on sul palju suurem võimalus oma lugejatest ostjad teha. Loovus, läbimõeldud ülesehitus ja testimine on võtmetegurid, mis viivad sind tulemusteni.
Edukat meiliturundamist ja pehmet maandumist sinu klientidele!
Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni SMAILY .
Navigeerimine
Populaarsed postitused

Zone veebimajutuse platvorm – paindlik, kuid piiridega

Koostöös tuleviku tegijatega: Unicorn Squad ja meie ühine teekond

Kliendi edulugu: kuidas muster.ee tõstis e-poe müüki, kui leidis Nutika Pilveserveri
