Millele tähelepanu pöörata kui ostad domeeni oksjonilt?

Lemme Suve
Jaga:

Domeeni ost on nagu investeering. Enne ostmist on oluline läbi viia põhjalik uuring ja kaaluda, kas osta uus või juba olemasolev domeen.

Sageli soovivad inimesed uut domeeninime, millel pole varasemat ajalugu. Siiski on juhtumeid, kus vana domeeni ostmine on kasulikum kui uus, eriti kui domeen on Google’i otsimootoris heal positsioonil. Vana domeen on aja jooksul autoriteeti üles ehitanud ja selle olemasolevad seosed võivad kasuks tulla.

Kuidas domeenid jõuavad oksjonile? 

Domeenioksjonile lähevad kõik .ee registrisüsteemist vabanevad domeenid. Näiteks kui .ee domeen aegub, siis on selle senisel kasutajal võimalik 45 järgmise päeva jooksul oma domeeni registreeringut jätkata. Kui need 45 päeva on möödunud ning senine kasutaja registreeringut jätkanud pole, läheb kustunud domeen 24 tundi vältavale oksjonile, kus kõigil oksjonil osalejatel on võimalik soetada sellele domeenile registreerimise eelisõigus alghinnaga 5 eurot (lisandub käibemaks).

Kuidas osta?

Oksjonitüüp on pimeoksjon, mis tähendab seda, et pakkumiste info pole avalik. Oksjon kestab vahemikus kell 00:00-23:59. Oksjoni võitja saab pärast tasumist oma valdusesse domeeni reserveerimiskoodi, millega saab ta vabalt valitud registripidaja juures vormistada võidetud domeeni registreeringu. .ee domeenide nimekiri uueneb lehel igapäevaselt, seega tasub lehel pilk peal hoida ning kohe kui midagi silma jääb, tegutseda. Oksjonil pakutavate domeenid leiab siit https://www.zone.ee/et/domeeni-registreerimine/ee-domeeni-oksjon/. Domeeni, mis oksjonil kaubaks ei lähe, saab hiljem registripidajate juurest osta tavahinnaga.

Mille järgi otsustada, kas osta aegunud domeen?

  1. Domeeninimi on sinu ettevõtmise jaoks asjakohane.  Vabanevate domeenide seast võib igaüks endale just täpselt tema äri või tegevuse jaoks kõige sobivama leida. Kusjuures pakkumiste seas on teinekord tõelisi pärleid – selgeid, lihtsaid ja eristuvaid eestikeelseid sõnu või mõisteid, mis annavad uuele omanikule eelduse heaks stardiks, olgu tegemist siis e-poe või muud tüüpi lehega. Domeeni taaskasutades saate selle suunata 301 redirectiga enda olemasolevale veebilehele. Mis on 301 redirect? Lihtsustatult ütleb 301 ümbersuunamine brauserile: „See veebileht on jäädavalt kolinud. See on uus asukoht ja me ei kavatse seda tagasi kolida. ” Sellele vastab brauser: „Muidugi! Saadan kasutaja sinna kohe!
  2. Domeeni ajalugu  – kuigi domeen on aegunud, siis alati jäävad maha jäljed, mis võimaldavad selle ajalugu uurida. Kellele on varem domeen kuulunud?  Mis eesmärgil domeeni on kasutatud? Mis tüüpi veebileht sellel domeenil enne eksisteeris? Välja tuleks uurida ega Google ei ole domeeni varem karistanud.
  3. Domeen võib aidata SEO-d tõhustada. Vanematel domeenidel on üldiselt rohkem tagasilinke kui uutel. Neil on ka rohkem indekseeritud lehti, mis tähendab, et need võivad sinu lehe paremusjärjestust otsimootorites mõjutada, kui selle kunagi ostad.
  4. Domeeni ei ole varem kasutatud spämmimiseks  Kui domeeni on varem kasutatud pahatahtlikul eesmärgil, siis on targem see ostmata jätta. See võib tulevikus mõjutada sinu loodavat lehte. Näiteks Google, ei pruugi seda kuvada otsitulemuste hulgas heal positsioonil.
  5. Domeeni vanus – mida kauem domeen on eksisteerinud, seda usaldusväärsem see on Google jaoks.

Tööriistad, millega kontrollida domeene ja nendega seotud teenuste ajalugu

Enne aegunud domeeni ostmist ja kasutamist on abiks erinevad tööriistad, mis võimaldavad sul lisainfot otsida:

  1. Wayback Machine https://archive.org/web/
    Wayback Mahine on digiarhiivi teenus, mis võimaldab veebilehtede arhiveeritud versioone külastada. Wayback Machine’is saad sisestada
    URL-i, valida kuupäevavahemiku ja seejärel huvipakkuvaga tutvuda. 

  2. who.is  – on andmebaas, mille vahendusel edastatakse domeeninime ja registreerija kohta käivat teavet: nimeserverite nimed, DNSKEY kirjed, registripidaja nimi, domeeninime registreerimise aeg, registreeringu andmete viimase muudatuse aeg, domeeninime staatus ning domeeninime aegumise kuupäev. Juriidilisest isikust registreerija puhul ka tema nimi, äriregistrikood, tema haldus- ja tehnilise kontakti nimi ja e-posti aadress. See tagab domeeninimede süsteemi (DNS) läbipaistvuse, toimides justkui aadressiraamat. Domeeninime aegumise kuupäeva möödudes avaldab EIS WHOIS-teenuse vahendusel lisaks eelnevalt loetletud andmetele ka domeeninime peatamise ja kustumise kuupäeva ning keelumärked juhul, kui need on pädeva asutuse poolt määratud (nt kui kohus on keelanud domeeni registreerijal omaniku vahetada).
  3. Afrefs backlink checker https://ahrefs.com/backlink-checker
    Uurida saab mis tahes domeeni ja hinnata domeeni mõõdikuid.
    – Viitavate domeenide arv
    – Tagasilinkide arv (Backlinks)
    – Domeen reiting (Domain Rating) ja URL-i hinnang (URL Rating)
    – Ahrefs Rank
  4. Afrefs website authority https://ahrefs.com/website-authority-checker
    Website authority
     on SEO mõiste, mis viitab domeeni tugevusele. Ahrefsi mõõdik töötab skaalal nullist sajani. Mida kõrgem on domeeni reiting (DR), seda tugevam ja autoriteetsem see on. Ülaltoodud tasuta tööriist võimaldab testida valitud aegunud domeeni URLi tugevust.
  5. Just Google it!
    Kuigi see tehnika ei taga täpsete tulemuste saamist, on tõenäoline, et kui domeenil on varasem ajalugu, ilmub see otsingumootori lehe tulemustes.

Samad tööriistad võivad  sulle kasulikud olla ka aktiivsete domeenide analüüsimisel.

Populaarsed postitused

Aegunud PHP on aegunud PHP

Hasso Tepper
Kui esimene tänapäevane PHP versioon 25 aastat tagasi avalikuks tehti, oli internet hoopis teistsugune. Nõudmised veebilehtedele olid tagasihoidlikud...

Zone Veebiakadeemia - kuidas end Internetis nähtavaks teha

blogi
Zone Veebiakadeemia uusima episoodiga hakkame tutvustama ägedaid Zone koostööpartnereid. Seekord on meil külas Nobel Digitali tootejuht ja partner...

Nutikas Pilveserver: tark lahendus e-poe ja nõudlike veebiprojektide jaoks

Tanel Männik
Nutikas Pilveserver pakub nüüdisaegset ja kulutõhusat lahendust, mis ühendab endas paindlikkuse ja võimsuse, et rahuldada kõrge külastatavusega...

Kuidas me aita(si)me tuntud veebilehtedel suurema külastatavusega toime tulla

Digimaailmas on veebilehtede kiirus ja usaldusväärsus kriitilise tähtsusega. Ikka ja jälle oleme silmitsi olukordadega, kus kliendi käsutuses olev...