Minu Zone värskeim versioon tõi hulga kasulikke uuendusi

Ingmar Aasoja
Jaga:

15. septembrist alates on ametlikus kasutuses Minu Zone värskeim, paljuski meie klientide tagasisidele toetuv versioon, mis kannab järjekonnanumbrit 2.5 ning millega kaasneb suurem kasutajamugavus ning veelgi selgem ülevaade oma teenustest ja nende haldamisest. Allpool keskendume põgusalt olulisematele funktsioonidele, mis uuendusega kaasnesid.

Ajaloolistel põhjustel on Minu Zone haldusliides koosnenud mitmest erinevast komponendist. 10 aastat tagasi oli neid näiteks kaks: virtuaalserveriteenuse haldusliides ning domeeniteenuse haldusliides. Kui klient logis end Zone lehel sisse, siis sai ta valida, kumba haldusliidest soovib ta kasutada. Järgmiste aastate jooksul on jupiti lisandunud Minu Zone teenuste ülevaade koos erinevate lisafunktsioonidega.

Seoses tehnoloogiliste piirangutega oli vahepeal tekkinud aga olukord, kus osad asjad asusid üldises halduses (näiteks ZoneCloud, SSH), kuid need olid siiski seotud virtuaalserveriteenuse haldusega ja näiteks DNSSEC’i polnud võimalik domeeniteenuse haldusesse lisada. Lisaks veel palju muudki. Seda kõike oleme nüüd uue Minu Zonega püüdnud parandada. Osad funktsioonid on korrastatud jooksvalt ning hulk on tegelikult veel tegemisel.

Mis on teisiti?

  • SSH ja ZoneCloud asuvad nüüd õiges kohas. Täpsemalt on need üle viidud virtuaalserveriteenuse haldusesse. SSH on juba seda varasemalt olnud, kuid nüüd võtsime esilehelt segadusttekitava menüüpunkti ära. ZoneCloudi puhul sai Premium-teenuse sisselülitamine ühtlustatud e-posti teenuse haldusega.
  • Teenuste loetelus, mis toetavad teenuste delegeerimist, on nüüd kuvatud ka teenuse omaniku ZoneID, kui vastav teenus on delegeeritud.
  • Aktiivseid uute teenuste tellimusi kuvatakse veelgi täpsemalt. Lehel on arusaadavamalt kuvatud see, kas miski vajab kasutaja sekkumist ning vajadusel antakse selleks ka võimalus. Domeenide registreeringu pikendamisi ehk uuendamisi ei kuvata enam topelt ning pooleliolev domeeni uuendamine on kuvatud Minu Zone esilehel domeenide nimekirjas.

Kui kasutajal on ainult üks virtuaalserver, siis kuvatakse teenuste ülevaates kiirlinkidena levinuimaid teekondi koos kirjeldustega. Kui teenuseid on rohkem, siis kiirviited on jaotatud kolme segmenti:

  • E-postiga seotud viide – vastavalt olukorrale on kuvatud e-posti lisamise, konkreetse e-posti või üldise e-posti haldamise võimalust.
  • Veebiga seotud viide – vastavalt olukorrale kuvatakse võimalust lisada, hallata või sisse logida veebirakendusse.
  • Kolme punkti (…) all peituv lisamenüü koos muude kasulike otseviidetega.

Virtuaalserveri/domeeni või mõne muu teenuse nimel klõpsamine viib aga vastava teenuse haldusesse.

Peamenüü on liigutatud ülemisele ribale ning see on nüüd alati nähtav. Nimetagem seda Minu Zone menüüks. See tähendab, et kui klient läheb domeenide ja/või virtuaalserverite haldamise juurde, siis ei kaasne sellega ehmatust, et kõik vana on nüüd kadunud ja tagasi minemiseks võimalust polegi. Seevastu jääb kliendile mulje, et ta asub samas kohas ning saab alati teenuse tüüpide vahel valida ja/või soovi korral näiteks arvet maksma minna.

Teenuse tüübi põhine menüü (Domeenide haldus / Virtuaalserverite haldus / SSL jne.) on endiselt vasakul. Sellel on veel kaks osa. Üldine ehk tegevused, mis pole seotud konkreetse teenusega vaid üldiste tegevustega (näiteks uue teenuse tellimine või tellimuste ülevaade).

Teenuse spetsiifiline menüü on seotud konkreetse virtuaalserveri või domeeniga. Seejuures eraldab neid kahte sektsiooni alati dropdown, millega on võimalik valida teine samat tüüpi teenus, mida hallata.

Kasutaja menüü asub paremal üleval, mille all on ka sisse/välja logimise link, Klienditoe PIN ning konto sätted. Samas üleval asub endiselt ka keelevahetuse valik.

Sedasorti menüü loogika lahendas nii mitmeidki „nokk-kinni-saba-lahti” olukordi, kus ühes kohas sai lahendatud probleemid perfektselt, aga teises kohas tekitas see probleeme juurde. Menüüde loogika osas kinnitan, et need on läbinud mitmeid kasutajateste, et põlistada nendest arusaamist.

Veelkord domeenihaldusest

Põhjaliku uuenduse tegi läbi Domeenide haldus, millele pühendasime mõnda aega tagasi ka eraldi blogiposti. Mida uut sinna aga veel lisandus?

  • Domeene saab uuendada nüüd palju lihtsamalt. Pane vastavasse kastikesse vaid linnuke ja mine uuendama.
  • Seoses uue UI’ga oleme jõulisemalt aktiveerinud domeenide automaatset uuendamist, mida saab klient vajadusel ise UI’st sisse või välja lülitada.
  • Kui kliendil on mitu domeeni, siis ühele tehtud muudatuste järel saad rippmenüüst valida järgmise domeeni ja oled seejärel kohe uue domeeniga samade seadistuste kohas.
  • Domeenide halduses saad kohe e-posti seadeid hallata, kui sul on vaid üks postkast.
  • Domeenide vaates saad kohe domeeni mõnele URL’ile suunata, ilma et peaksid URL kirje iseloomust aru saama.
  • Saad soovi korral kohe paigaldada veebirakendusi (kasutaja suunatakse Zone+ teenuste juurde).
  • Saad seadistada domeeni aegumisteavitusi ning automaatse arve genereerimist.

Meil on ka uus ja vinge DNS editor, mis esialgu on küll kasutusel domeeniteenuste halduses, kuid kohe-kohe läheb see ka virtuaalserveriteenuse haldusesse. Mida see võimaldab?

  • Muuta on võimalik kõiki tüüpi kirjeid. Enne said osasid muuta domeeni halduses ja osasid ainult virtuaalserveri poolel.
  • Nimeserveri tsooni kõiki kirjeid saab nüüd muuta ühel lehel ning neid salvestada ilma, et sind sellelt lehelt vahepeal ära suunataks.
  • Kui kasutajal on virtuaalserver, siis kuvatakse MX ja A kirje puhul automaatseadistamise võimalusi juhul, kui A kirje pole veel veebiserverile/dedicated IP’le suunatud või kui kasutusel pole Zone MX kirjeid.
  • IDNA (täpitähtedega) domeeni puhul saab DNS tsooni editoris sisse/välja lülitada seda, kas kirjeid kuvatakse kujul punycode või unicode.

Mis veel teha on jäänud?

Nagu varem mainitud sai, on ajaloolistel põhjustel meil kasutusel mitu raamistiku. Meil oli valida, kas visata pärandtarkvara prügikasti vastavalt sellele, mida kliendile kuvatakse … või siis nö. raamistiku kaupa. Eelistasime siiski viimast.

Oluline tähelepanek veel: Minu Zone sai uuendatud ääretult tihedas koostöös meie klientidega. Kõik otsused said rangelt langetatud pärast kasutajamugavusteste ning testitavateks olid meie enda kliendid, kes seda haldusliidest päriselt ka kasutavad.

Oleme nendele klientidele südamest tänulikud! 🙂

Popular posts

Zone blogi 16

Pidupäev: Zone blogi 16!

Jaanus Putting
Täna 16 aastat tagasi, 3. novembril 2006 nägi ilmavalgust Zone blogi. Oma kõige-kõige esimeses postituses rõõmustasime toonase olulise verstaposti,...

Elektrivarustus eriolukorras

Ardi Jürgens
Energiavarustus on hetkel äärmiselt aktuaalne teema ja ka meie poole on korduvalt pöördutud küsimustega, mis puudutavad Zone infosüsteemide talitlusvõimet...

Zone klienditugi ehk kuidas võimas tosin aitab 200 000 kasutajat

Kaarel Urva
Mina olen Kaarel ja kirjutan seekordses blogiartiklis Zone klienditoest ning sellest, kuidas ka sina saaksid oma ettevõtte kliendituge efektiivsemaks...

SPF ja Gmail. Jälle!

Kaarel Urva
Ehk miks Gmail mu kirjad tagasi lükkab? Alates 7. juunist on Gmail hakanud tagasi lükkama kõiki e-kirju, mis saabuvad domeenidelt, millel on puudu SPF...