Partner soovitab:
Kuidas tõsta e-poe müüki disaini abil?

blogi
Jaga:

Kas oled märganud, et veebilehed on justkui uued vaateaknad? Inimesed toimetavad üha enam veebis, mis tähendab, et ka suur osa oste tehakse seal. See on andnud e-kaubandusele tõeliselt suure tõuke. Eesti E-kaubanduse Liidu andmetel moodustab e-kaubandus juba vähemalt 15% kogu jaekaubandusest.

Selleks, et meelitada ostlejaid oma veebi, tuleb aga hoida suurepärast kohalolekut virtuaalmaailmas. Kuidas tõsta e-poe müüki? Siin võib tõhusaks strateegiaks osutuda just hea veebisaidi kujundus. Õigesti valitud ning tehtud disainil on selge mõju Sinu veebipoodi “sisenevatele” ja sealt “väljuvatele” klientidele.

Siinkohal tasub märkida, et hea veebidisain ei seisne ainult esteetikas, vaid ka selle kasutatavuses ja juurdepääsetavuses. Selge, lihtne ja kasutajasõbralik leht toob külastajad ikka ja jälle Sinu e-poodi tagasi.

Käesolevas postituses käsitleme mõnda põhilist veebidisaini strateegiat, mis võivad e-kaubanduse müüki ja tulusid oluliselt suurendada. Suurepärane veebidisain saab igatahes alguse põhitõdedest. Kui soovid teada, kuidas oma leht muuta igavast millekski kasulikuks ning dünaamiliseks, siis loe edasi.

Hoia oma veebidisain minimalistlik

Lihtsuses peitub võlu ning usume, et see väide on tõene. Sarnast suhtumist võiks kasutada ka lähenedes veebidisainile. Lihtsam on alati parem. Pane ennast kasutaja kingadesse. Kas tahaksid läbi klikata viis lehte, et jõuda soovitud infoni? Või kinni panna miljon hüpikakent, et diil lukku saada? Ilmselt mitte.

Inimestele ei meeldi segane teave. Minimalistlik disain mõjub usaldusväärsemalt ning visuaalselt atraktiivsemalt kui keeruka kujundusega e-pood.

Lihtsate veebisaidi kujunduselementide hulka kuuluvad:

  • Kergesti loetav ja kaasahaarav sisu.
  • Lihtsad ja loetavad fondid.
  • Ühtsed värvilahendused.
  • Lihtsalt navigeeritavad toodete ja teenuste loendid.
  • Valge ruum.

Pane rõhku visuaalsele turundusele

Kasuta oma e-poes kõrge kvaliteediga pilte ja videoid. Miks? Sest see võib tõsta konversioonimäära, mis omakorda tähendab rohkem müüki. Selged ja professionaalsed pildid toodetest peaksid olema veebidisaini läbivateks elementideks.

Abi võib olla ka värvipsühholoogial. Teatud värvide kasutamine tekitab kindlaid tundeid inimestes. Näiteks mõnel juhul võib sinine mõjuda usaldusväärselt. Läikivat musta või kuldset kasutatakse, kui soov rõhuda toote luksuslikusele või kallidusele.

Kaunid värvilised fotod või videod annavad veebilehele justkui viimase lihvi. Hea väljanägemine võib motiveerida ostjaid ka rohkem tegutsema.

Muuda oma e-pood mobiilisõbralikuks

Maailm muutub kiirelt ning selleks, et oma ärile võimalikult palju väärtust luua, on oluline uute suundumustega kursis olla. Nooremad tarbijad, nagu millenniumlased ja Z-põlvkond, sõltuvad veebis sirvimisel või veebist asjade ostmisel tohutult oma nutitelefonidest. Seega on vajalik, et Sinu veebiplatvorm oleks mobiilisõbralik.

Kui Sinu e-poodi ei saa mobiilis korralikult laadida, kaotad märkimisväärselt kliente ja müüki. Veebisait peab säilitama mobiilis sama funktsionaalsuse ja puhta välimuse, mida see pakub arvutist vaadatuna.

Veendu, et e-poe laadimise kiirus on hea

Üks silmapaistvamaid veebisaidi kujundamise tegureid e-kaubanduse müügi soodustamiseks on see, et Sinu veebisait peaks olema töötamiseks piisavalt kiire. Kui see on kiire, ilma tõrgeteta, on suurem tõenäosus, et kliendid Sinu e-poe lehele jäävad (P.S. Kui Su e-pood on juba Zone serverites, siis on Sul pool võitu saavutatud 🙂 ). Aeglane leht mängib rolli ka hinnangute kujundamisel nii ettevõtte kui ka selle toodete osas. Isegi siis, kui pole ühtegi toodet veel e-poes vaadatud.

Uuringute kohaselt jääb enamik inimesi veebisaidile lojaalseks ainult siis, kui see töötab kiirelt. Aeglase laadimisaja vältimiseks proovige järgida minimalistlikku teemat. See tähendab, et ei tohiks oma e-poodi liigselt koormata interaktiivse graafikaga. Selle asemel tuleks kasutada kvaliteetseid JPG-pilte.

Muuda ostuprotsess klientidele lihtsaks

Kes meist ei tahaks pingutada selle nimel, et meie e-poe kujundus tooks rohkelt tulu! Üks oluline koht selle saavutamiseks on veenduda, et klient jõuaks finišisse ehk ostu sooritamiseni. Kasuta lihtsaid lahendusi. Anna kliendile võimalus osta toode ka ilma kasutajaks registreerimata. Küsi minimaalselt isikuandmeid, et klient ei peaks üleliia palju andmevälju täitma.

Ole oma veebisaidi eeskirjade ja reeglite osas otsekohene, näiteks millised tarnevõimalused on saadaval ja kui palju need maksavad. Toote tagastamise ja vahetamise eeskirjad tuleks lisada ka veebi. See lisab natuke rohkem meelerahu Sulle endale, kuna suurendab brändi ning veebilehe usaldusväärsust.

Kuidas tõsta e-poe müüki disaini abil?

Kogu antud postituse tuum seisneb selles, et külastajal peab olema lihtne, selge ja mugav Sinu e-poes oste teha. Meeldiv veebikogemus toob ka uusi kliente juurde.

Kui tunned, et vajad abi e-poe loomisel, siis võta meiega ühendust info@meediadisain.com ning paneme Sinu äri kasvama!

Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni Meediadisain .

Popular posts

Zone blogi 16

Pidupäev: Zone blogi 16!

Jaanus Putting
Täna 16 aastat tagasi, 3. novembril 2006 nägi ilmavalgust Zone blogi. Oma kõige-kõige esimeses postituses rõõmustasime toonase olulise verstaposti,...

Elektrivarustus eriolukorras

Ardi Jürgens
Energiavarustus on hetkel äärmiselt aktuaalne teema ja ka meie poole on korduvalt pöördutud küsimustega, mis puudutavad Zone infosüsteemide talitlusvõimet...

Zone klienditugi ehk kuidas võimas tosin aitab 200 000 kasutajat

Kaarel Urva
Mina olen Kaarel ja kirjutan seekordses blogiartiklis Zone klienditoest ning sellest, kuidas ka sina saaksid oma ettevõtte kliendituge efektiivsemaks...

SPF ja Gmail. Jälle!

Kaarel Urva
Ehk miks Gmail mu kirjad tagasi lükkab? Alates 7. juunist on Gmail hakanud tagasi lükkama kõiki e-kirju, mis saabuvad domeenidelt, millel on puudu SPF...