Kuidas me aita(si)me tuntud veebilehtedel suurema külastatavusega toime tulla

Jaga:

Digimaailmas on veebilehtede kiirus ja usaldusväärsus kriitilise tähtsusega. Ikka ja jälle oleme silmitsi olukordadega, kus kliendi käsutuses olev ressurss kipub kampaaniatega kaasnevatel „tipptundidel” kasinaks jääma. Mida sellises olukorras teha? Käesolev blogipostituses teeme ülevaate sellest, kuidas meie teenused aitasid kolmel tuntud Eesti veebilehel koormusega kaasnevate väljakutsetega toime tulla.

Vanemuise teatri piletimüügi kampaania ületas ootusi

Vanemuise teatri piletimüügi kampaania “Piletisadu” meelitas nende veebilehele vanemuine.ee teatrihuviliste ootamatu tulva, mis teatri vaatest oli küll igati positiivne, kuid mis tõi endaga kaasa probleeme teatri veebilehega.

  • Probleem: Suure külastatavuse tõttu muutus teatri veeb vanemuine.ee kättesaamatuks.
  • Väljakutse: Veebilehe kiire optimeerimine koheselt polnud kahjuks võimalik.
  • Lahendus: Meie meeskond tegutses kiirelt: kui klient oli tellinud meie Turbonupu teenuse, kolisime teatri veebilehe kampaania ajaks meie võimekaimasse masinasse, mis töötas AMD Epyc 9254 24C/48T protsessoriga.
  • Tulemus: Veebileht laadis kiiresti ning lehtede vahel liikumine toimus sujuvalt, hoolimata suurest külastatavusest.

Ralli.ee külastatavuse plahvatuslik tõus

Meie poole pöördus Ralli.ee, sest nende veebilehe külastatavus oli järsult tõusnud.

  • Probleem: Külastajate suurest huvist ülekoormatud veebileht muutus aeglaseks ja sageli isegi kättesaamatuks, sest see jäi jagatud majutuse ehk tavapärase virtuaalserveripaketi piirangute taha.
  • Väljakutse: Suurenenud koormuse ajal muutus veeb aeglaseks.
  • Lahendus: Ralli.ee sai kolitud ümber Nutika Pilveserveri teenusele, kus oli teistest klientidest suurem eraldatus ja vähem tarkvaralisi piiranguid.
  • Tulemus: Esialgselt kasutuses olnud Nutika Pilveserveri Business pakett osutus tippkoormustel ebapiisavaks, kuid kiire üleminek Pro paketile lahendas probleemi, tagades veebilehele piisava jõudluse. Seda kinnitas ka kliendi tagasiside, kelle sõnul töötas veebileht viperusteta isegi ajal, mil külastajad oli lehel korraga enam kui 500.

Prikeshop.ee teekond kiire serverini

Jaanipäeva lähenedes saime kasutajatelt tagasisidet ja veendusime selles ka ise, et prikeshop.ee veebileht laeb aeglaselt, mis mõjutas veebipoe külastajate ostukogemust – kohati avanes veeb isegi kuni 30 sekundit. Otsustasime initsiatiivi haarata ja probleemi lahendamiseks vajalikud sammud astuda esimesena.

  • Probleem: Prikeshop.ee veebileht oli äärmiselt aeglane, mis mõjutas kindlasti ka kliendi äritegevust.
  • Väljakutse: Prikega kontakti loomine, olukorra kirjeldamine ja kliendi vajaduste mõistmine.
  • Lahendus: Saime ühendust Prike süsteemiadministraatoriga ja pakkusime neile meie Privaatserveri II paketti, mis läks koheselt ka käiku.
  • Tulemus: Veebipoe avanemiskiirus paranes oluliselt, ulatudes vaid 1-2 sekundini isegi tippaegadel nagu jõulud ja aastavahetus. Mõned nädalad peale esmast upgrade’i võttis Prike veel ühe Privaatserveri II paketi ja seda oma Läti turul tegutseva veebipoe tarbeks.

See kolmikjuhtumite analüüs näitab, kuidas meie teenused suutsid kohanduda ja vastata erinevate klientide unikaalsetele vajadustele, pakkudes neile tõhusaid ja kiireid lahendusi. Meie eesmärk on alati olla sammukese ees, et tagada meie klientide digitaalse kohaloleku sujuvus ja usaldusväärsus. Tasub ehk märkida sedagi, et kõik liigutused serverite “kiirendamiseks” võtsid meilt vaid mõne hetke ja paar hiireklõpsu pakettide muutmiseks.

Lõpuks ka mõned soovitused, kuidas ise veebilehe kiirust mõõta ja parandada

Inimesed on harjunud, et veebilehtede laadimine võtab aega mõne sekundi, maksimaalselt 2-3 sekundit. Kui kaua laeb sinu veebileht? Selleks on mitmeid tööriistu. Sellised on näiteks Pingdom või GTmetriks veebiteenused. Need tööriistad analüüsivad põhjalikult sinu veebilehte ja teevad kindlaks, kui kiire see on ja mida võiks parandada. Rohkem infot leiad veebilehe kiiruse mõõtmise kohta ka meie varasematest blogiartiklitest:

  1. Taaskord veebilehe kiirusest. Kuidas seda mõõta ja parandada?
  2. Need 5 veidrat trikki teevad su WordPressi kiiremaks
  3. Seitse nippi kiire e-poeni

Kui vajad oma kampaaniate ajaks niisamuti lisaressurssi, siis vaata esmalt siia. Võta meiega ühendust ja me tõstame su veebilehe kampaania ajaks Nutikasse Privaatserverisse ja jälgime, et kõik toimiks laitmatult.

Populaarsed postitused

Lokaliseerimine ja kvaliteetne tõlge: sild globaalsete turgude vahel

Tanel Männik, Sten Nurmeta
Digiajastul, kus piirid on muutunud virtuaalseks ja ettevõtted võivad jõuda klientideni üle kogu maailma, on kvaliteetne ja hästi läbimõeldud suhtlus...

Kliendi edulugu ehk kuidas Voog meie uuele VPS platvormile kolis

Tanel Männik
Käesoleva blogilooga heidame valgust ühele suvel aset leidnud ettevõtmisele, millega said kodumaise sisuhaldustarkvara Voo osad teenused virtuaalserveritest...

Hiina Veepiin ajab WordPresse hulluks

Tanel Männik, Sten Nurmeta
Zone analüütikud on pikka aega jälginud küberründeid, millel on ootamatuid sarnasusi iidse Hiina piinamismeetodiga. Nagu "veepiinamine", ei kujuta...

Kuidas Turbo nupp päästis E-smaspäeva

Katrin Sulg
Veebipood hammas32.ee jagas meiega oma positiivset kogemust Zone Turbo nupu kasutamisel, mis aitas neil E-smaspäeva kampaania ajal suurenenud koormusega...