Partner soovitab: Eduka meiliturunduse alused ehk sissejuhatus A/B testimisse
Kas oled varem kuulnud selliseid mõisteid nagu A/B testimine, split testimine või mitme muutujaga testimine? Muidugi võivad need sõnad meenutada keerulisi teaduslikke termineid, mõjudes alguses paljudele ettevõtjatele ja turundajatele üsnagi heidutavalt. Seepärast tahame sulle antud artikli abil näidata, et A/B testimist polegi tegelikult väga raske läbi viia. Vaatame lähemalt, miks on selline e-kirjade testimine kasulik ja miks sa võiksid selle tegevuse oma meiliturunduse tööülesannetesse lisada.

Mis on A/B testimine ja kuidas võiks see olla seotud sinu e-kirjadega?
Lihtsalt öeldes on A/B testimine erinevate muutujate testimine ühe meilikampaania raames. Meiliosade testimine on tänapäeval vägagi populaarne ja julgustatud tava ning sellist katsetamist kasutatakse ka muude digitaalsete meediumite puhul.
Kuidas see näeb välja meiliturunduse puhul? Oletame, et oled loomas meilimalli ning ei suuda otsustada, kas eelistaksid ereoranži või helesinist CTA nuppu, kuna mõlemad näevad sinu arvates suurepärased välja, kutsuvad klikkima ja sobivad ülejäänud e-kirja disainiga. Siin tulebki A/B testimine käiku, mis võimaldab sul proovida mõlemas toonis CTA-d ühe e-kirja raames.

Testides neid kahte värvivalikut, saavad sinu meililisti hulgast juhuslikult loodud testrühmad selle meilisõnumi erinevad versioonid. Teisisõnu, mõned inimesed saavad oranži CTA nupuga meili ja teised sinise CTA-ga meili. Tulemuste põhjal saad hinnata milline nupp meeldib inimestele paremini.
A/B testi saaks ka manuaalselt läbi viia, kuid see on üsna aeganõudev protsess. Seetõttu peab sul olema tööriist, mis sind selles kõiges aidata saab. Näiteks pakub Smaily platvorm oma klientidele automatiseeritud võimalust A/B testimiseks.
Pea meeles, et testida saab paljusid asju – teemaridu, saatja nimesid, e-kirjas olevat teksti, pilte ja palju muud.
Testi oma e-kirja elemente, et saada klientidega tugevam ühendus
Edu saavutamiseks ja toodete ning teenuste müümiseks peavad sul olema soojad suhted oma publikuga. Klientidega ühenduse loomiseks saad uurida milline lähenemine neile kõige enam meeldib.
Kust alustada? Kõigepealt pead koostama plaani. Mõtle erinevatele meilielementidele, millega sooviksid katsetada ja miks sa soovid seda teha. Mida sa tahad oma sõnumi või meilikampaaniaga saavutada? Näiteks võid püüda määrata need potentsiaalsed muutujad, mis võivad sinu kehvapoolset meilide avamismäära paremaks teha. Suurepärane viis alustamiseks on näiteks teemaridade testimine, mille toimivusest sõltub suuresti see, kas sinu e-kirju üldse avatakse.
Pärast testitavate elementide valimist on mõistlik analüüsida oma valikut põhjalikuma plaani koostamiseks.
Võtamegi näitena teemaridade testimise, kus erinevate versioonide osas on palju valikuid, näiteks:
- Pikemad vs lühemad teemaread;
- küsimus vs väide teemareal;
- ametlik või tõsine vs mitteametlik või mänguline teemarea toon;
- FOMO tekitav teemarida vs rahuliku tooniga teemarida;
- müüdava kauba eeliste rõhutamine vs allahindluse mainimine teemareal;
- teemareale emoji lisamine vs selle lisamata jätmine.
- Erinevate fraasidega katsetamine jpm.
Kõik need teemarea eripärad võivad sinu meilide avamismäärale erinevalt mõjutada. Sarnaseid teste võid mõne aja möödudes viia läbi mitu korda, et jälgida erinevaid trende ja suundumusi oma tellijate eelistustes. Lisaks võid oma meililisti vastavalt nende eelistustele segmenteerida. Ka sinu meililisti lõikes on erinevaid inimesi ning võid avastada, et ühe segmendi inimeste jaoks võib sobida näiteks rohkem FOMO tekitav teemarida, teisele segmendile võib rohkem meeldida rahulikuma tooniga teemarida. Võid ka näiteks avastada, et teatud vanuserühm võib sinu teemaridades kasutatud emojile positiivsemalt reageerida kui teine rühm. Kui sinu meililist sisaldab rahvusvahelist publikut, siis saad kasutada A/B testimist selleks, et oma meilisõnumid lokaliseerida.

NB! Kindlasti väldi mitme erineva elemendi testimist ühe A/B testi raames – vastasel juhul ei saa sa olla kindel, mida sa täpselt mõõdad. Toome järgneva näite:
Sinu eesmärk on välja selgitada milline on parim teemarea stiil sinu e-kirjale. Kui teed testitavas versioonis A ühte moodi teemarea ning e-kirja copy, samas testitavas versioonis B lood teistmoodi teemarea ja copy, võib sinu tulemusi mõjutada hoopiski see meilis kirjutatud tekst, mitte konkreetse teemarea stiil. Samas kuna teemaread on erinevad, ei saa sa teha järeldusi ka meilis oleva teksti kohta. Seega on selline A/B testi tegemine üsna kasutu, sest sa ei saa selle tulemusi võtta arvesse oma edasiste meilikampaaniate loomise jaoks.
Et vältida segadust, loo endale selge plaan
On oluline, et pärast testitavate elementide selgitamise ei kaotaks sa järge selle kohta mida sa testid ja miks. Selge testiplaani ja testi tulemuste lehe omamine on väga oluline. Vastasel juhul võid sa pärast mitme testi tegemist sattuda tulemustest segadusse ja kaotada ülevaate sellest, millist elementi millises testis kasutasid ning millist mõju nägid.
Soovitame teha arvutustabeli või Wordi dokumendi, soovi korral pole keelatud andmeid panna paberkandjale kirja. Sinna peaksid panema kirja kõik oma A/B testide tulemused. Kirjelda seal kõiki olulisi üksikasju, sealhulgas:
- Testi toimumise kuu, nädalapäev ja kellaaeg;
- testitavad elemendid;
- meili/kampaania tüüp;
- A/B testi põhjused (sinu eesmärgid);
- valitud tellijaskond (konkreetsed meililisti segmendid, nt erinevad vanuserühmad, nende asukoht, sugu, staatus klientidena jne);
- A/B testi tulemused;
- muud kommentaarid, mis viitavad võimalikule mõjule sinu testitulemustele (nt pühadehooaeg, olulise sündmused jne – kõik need välised tegurid võivad mõjutada ka sinu meiliturunduse mõõdikuid).
Edu võti: analüüsi ja optimeeri
Kui oled kogunud piisavalt andmeid, vaata kõik oma A/B testide tulemused uuesti üle. Proovi märgata erinevaid mustreid ja suundumusi. Mida rohkem testiandmeid kogud, seda parema ülevaate oma tellijaskonna eelistustest saad. Võib-olla näed, et teatud kuudel näitab sinu kampaaniate avamismäär märgatavat tõusu, kui rõhutad oma teemaridadel sooduskampaaniaid – see võib näiteks sobida pühadeaegse meiliturundusega või kokku langeda kuulõppudega.
Kui oled Exceli guru, saad need tulemused tabelisse panna ning luua graafikuid ja diagramme, mis aitavad kõikumisi paremini visualiseerida.
Iga test võib anda sulle ideid oma meilikampaaniate täiustamiseks. Optimeeri oma meilimalle ja meili sisu vastavalt.
Tegime A/B testimise lihtsaks
Smaily tiimile meeldib A/B testimine, sestap on selle proovimine kõigile huvilistele imelihtsaks muudetud. Kõik, mida pead alustamiseks tegema, on klõpsama “A/B split campaign” nupul, mida näeb alloleval pildil:

Sooviksid A/B testimisega pihta hakata, kuid pole päris kindel, mida edasi teha? Ole mureta – üksikasjaliku juhendi leiad siit. Ning kui vajad mingis küsimuses lisainfot, võid alati võtta ühendust klienditoega, kes on alati hea meelega valmis sind abistama.
Edukat meiliturundamist!
Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni SMAILY .
Navigeerimine
Populaarsed postitused

Valmisolek Eesti liitumiseks Mandri-Euroopa elektrivõrguga

Partner soovitab: Eduka meiliturunduse alused ehk sissejuhatus A/B testimisse

JavaScripti UI raamistikele ehitatud veebirakenduste avaldamine Vue näitel
