Partner soovitab: 30 nõuannet suurepärase pühadeaegse meiliturunduse tegemiseks
November – aeg aastast, mil õhk on karge ja saabuvate pühade vaim hakkab juba vaikselt endast märku andma. Valmistudes eelseisvaks rõõmsaks jõuluhooajaks teame, et see on turundajate ja ettevõtjate jaoks üks kiiremaid aegu aastas. Meie koostööpartner Smaily jagab sinuga käesolevas artiklis 30 olulist nõuannet, et saaksid selleks pidulikuks ajaks võimalikult head meilikampaaniad valmis kujundada.
1. Planeeri oma pidulikud meilid pigem varem kui hiljem
Jõuluhooaeg annab sulle suurepärase võimaluse rohkem suhelda oma tellijate ja potentsiaalsete klientidega. Et mitte head võimalust käest lasta, peaksid parimate tulemuste saavutamiseks oma kampaania hoolikalt ette planeerima. Esimene samm on läbi mõelda mida saata, keda sõnumitega sihtida ja kuidas oma e-kirjad ajastada.
Osa internetipoe Moonpig e-kirjast, mis on brändi värve kasutades kujundatud pühademeeleoluga suurepäraselt sobivaks.
2. Kasuta advendi meilikampaaniad
Advendikalendri puhul avad kuni jõuludeni iga päev kalendris ühe ukse, et leida seest midagi toredat – näiteks pildi, šokolaaditüki või meene. See on perfektne jõuluootuse tekitaja. Miks mitte kasutada seda põhimõtet oma jõulukampaania strateegia jaoks?
Lase oma tellijatel avada meilisõnumeid, nagu oleks iga üks neist osaks advendikalendrist. Ole loominguline ja proovi kasutada seda võimalust tellijaskonnaga soojema sideme tekitamiseks. Mõtle hoolikalt läbi, kellele sa neid advendikirju saadad, vaadates näiteks seda, kes on sinu kõige aktiivsemad jälgijad ja truumad kliendid (vähemaktiivsed ei pruugi sagedasemaid sõnumeid lugeda või hästi vastu võtta). Loomulikult pead tagama ka selle, et su tellijad saaksid kirja avades tõesti osa millestki toredast – näiteks allahindlusest, eksklusiivsetest nõuannetest või tasuta kasulikust materjalist.
3. Ära spämmi
Samas peame praegusel ajal meeles pidama ka seda, et rämpsposti saatmine pole kunagi õige, kindlasti mitte pidulik tegu. Rämpspostitus ei tähenda mitte ainult pahatahtlikke või külmasid e-kirju, vaid ka selliste e-kirjade saatmist, mis ei ole sinu tellijatele asjakohased või huvitavad. Pea meeles, et detsembris on kõigi postkastid üle ujutatud kampaaniate, emotsionaalsete sõnumite, allahindluste jms-ga. Kas sinu sõnum paistaks nende seast välja oma sisukuse osas?
Osa Tesco e-kirjast, mis annab leevenduse probleemile, millega nende kliendid võivad kulutusterohkel jõuluperioodil silmitsi seista.
4. Ole asjakohane
Hea kaasamise võti on asjakohasus. Analüüsi oma tellijate käitumist. Otsi üles, mida nad vajavad, ja proovi sellele lahendus leida. Võib-olla vajavad mõned detsembris tujutõstmist. Teised otsivad eksklusiivset või eriilmelist kaupa, kolmandad korralikke allahindlusi. Aeg ja raha (õigemini nende nappus) on pühadehooajal üks suuremaid mureküsimusi, seega miks mitte pakkuda selle osas mõni lahendus?
5. Mobiilitundlik disain on kohustuslik
On ülioluline, et sinu e-kirjad, sh pidulikud jõulukaardid või uusaastatervitused, kuvatakse lisaks arvutitele kenasti ka mobiiltelefonides, tahvelarvutites ja teistes taolistes seadetes. Mobiilvaade on ülioluline, sest e-kirju loetakse järjest enam jooksvalt, teisi toimetusi tehes. Pea meeles, et sinu tellijaskond on sel ajal hõivatud, mõned tellijad võivad töötada kodus ja teised võivad olla reisil. See tähendab, et postkastide kontrollimiseks kasutatakse mitmesuguseid seadmeid.
Osa B&Q meilist – lühike ja meeldejääv, teeb oma töö suurepäraselt ära.
6. Ole loominguline
Nii on, et jõulude ajal saadetakse miljoneid e-kirju kogu maailmas – see tähendab, et postkastid võivad inimesed pehmelt öeldes segadusse ajada. Lugeja tähelepanu köitmiseks pead lähenema oma pöördumisele ning sõnumite kujundusele ja sisule loominguliselt. Mõtle sellele, mis tõesti võiks lugejates põnevust tekitada ning lähene kõiges vastavalt oma brändi eripärasele toonile. Ja ära kirjuta suurte lõikude ja pikkade lausetega e-kirju, sest nende poindist on keeruline kiiresti aru saada.
7. Kontrolli õigekirja
Nüüd, kui sinu sõnum on lühidalt ja kaasahaaravalt valmis kirjutatud, on aeg kontrollida, et seal ei leiduks õigekirjavigu või kehva sõnakasutust. Kindlasti ei taha sa valel viisil silma paista!
8. Ka välimus on oluline!
Pühadehooaeg sobib ideaalselt oma kujutlusvõime kasutamiseks, nii et ole meilis kasutatavate fotode, bännerite või ikoonidega loominguline. Pea meeles, et kõik visuaalsed elemendid võivad aidata sinu sõnumi kohalejõudmisele kaasa ning vii end kurssi erinevate võimalustega ja saa inspiratsiooni paljudest erinevatest piltide stiilidest, mida (meili)turunduses saab kasutada. Edasta pidulikku meeleolu ja tõsta oma tellijate tuju läbi eriliselt ilusate visuaalide.
Fireboxi lõbus ja kaasahaarav e-kiri.
9. Lisa oma sõnumile sädelust
Sära ja sädelus – kas võiks olla paremat aega nende kasutamiseks? Ole julge ja lisa natukene helki oma pidulikele meilidele.
TK Maxx sädelev e-kiri mõjub kohe kindlasti glamuurselt!
10. Ära unusta ALT teksti
Enne ilusate piltidega meili saatmist kontrolli, et neil piltidel oleks lisatud ka ALT tekst. Kui sinu tellijad mingil põhjusel sinu e-kirjas olevaid pilte ei näe, saavad nad vähemalt lugeda sellega seotud ALT teksti, mis kirjeldab neile pildi sisu.
Google Play meilisõnum sisaldab ALT teksti.
11. Lisa meilile üleskutse tegevusele ehk CTA
Kui kujundad e-kirju, lisa sinna kindlasti selge ülekutse tegevusele ehk CTA (ingl call to action). Suuna lugejate tähelepanu olulisele ja juhenda neid järgmiste sammude tegemisel – olgu selleks ost, konkursil osalemine või arvustuse kirjutamine. On oluline, et lugejatel oleks üks põhiline selge CTA, millel klõpsata.
Siin on suurepärane näide Apple’ilt, kuidas lisada meilile konkreetne CTA.
12. Lähene personaalselt (kuid mitte veidral viisil)
Personaliseeri oma meile – pühad on suurepärane aeg isiklikumaks lähenemiseks. Automaatsete sõnumite ja ametliku või lihtsalt müügiliku tooni asemel ole oma sõnumites sõbralik ja lahke. Proovi kasutada personaliseerimise abiga sihitud pilte või isikupärastatud tervitusi. Samas pead vigade vältimiseks veenduma, et sinu tellijate andmed oleksid õiged!
Ebaõnnestunud personaliseeritud tervitus teemareal.
13. Testi, testi ja veelkord testi!
Testi oma e-kirju maksimaalselt – testi teemaridu, erinevat tonaalsust, testi milline näeb e-kiri välja koos personaliseeritud tervitustega ja ilma nendeta ning katseta erinevate mallide paigutuste ja pilditüüpidega. Nii saad välja selgitada kõige paremini toimiva e-kirja.
14. Kontrolli, millest kõneleb statistika
Analüüsi oma meiliturunduse mõõdikuid. Võib-olla on mõned meilid toonud kaasa keskmisest rohkem tellimusest loobumisi? See võib tähendada, et sinu tellijad ei pea sinu sisu piisavalt asjakohaseks. Statistika on selleks, et vigadest õppida ja järjest edukamaid kampaaniaid luua.
Emojide kasutamine teemaridadel.
15. Hea aeg emojide kasutamiseks!
Isegi kui sa pole suurim emojide fänn, on pühadeaeg suurepärane selleks, et teemaridades emojisid kasutada! Loomulikult ära üle pinguta (näiteks viie jõuluvana pildiga) ning pea silmas seda, milliste emojidega sa võid paista teiste seast vähem silma (näiteks selle sama jõuluvana emojiga). Mõtle, millised emojid sobivad sinu brändiga ning samas lisavad teemareale veidike pühadehõngu.
16. Ajenda sõbrasoovitusi
Püüa laiendada oma võrku ja kliendibaasi – paku midagi väärtuslikku nii oma tellijatele kui ka neile, kellele nad võiksid viidata, et liituda sinu meililistiga või kasutada sinu teenuseid. Sina saad uue tellija ning tema saab midagi väärtuslikku vastu.
17. Vasta tagasisidele
Veendu, et sa poleks oma postkasti tähelepanuta jätnud. Turundussisu parandamiseks või probleemide lahendamiseks pead vastama küsimustele ja lugema arvamusi, mida inimesed võivad sulle mõnikord sinu turundussõnumitele tagasiside vormis saata.
18. Aita oma tellijatel ostelda
Julgusta oma kliente uurima erinevaid võimalusi, tutvustades neile laia valikut oma toodetest või teenustest. Hea idee on koostada pühadekinkide juhend, mis tõstaks esile sinu eripakkumised ja võimaldaks tellijatel tõhusamalt õiged kingitused leida.
19. Taga sujuv ostuprotsess
Enamik inimesi jookseb pühade ajal edasi-tagasi ja kuigi meeleolu on ülev, on see aeg ka üsnagi väsitav. Veendu, et klientidel oleks sinu pakkumiste ostmine meili teel lihtne ja arusaadav. Muuda protsess võimalikult sujuvaks, välistades tarbetuid samme ja säästes nende aega!
Osa ASDA meeleolukast pühadeaegsest uudiskirjast.
20. Ole helde nagu jõuluvana
Pane end jõuluvana kingadesse ja proovi mitte olla see tüütu müüja, kes koputab postkastilt postkastile. Anna ära midagi väärtuslikku, täiesti niisama – olgu selleks siis tellijat abistav teave, allahindlused, tasuta tarne, lisakaup või lihtsalt puhas naer. Pühad on eelkõige kinkimise aeg!
21. Bränditeadlikkus on endiselt oluline
Ära unusta turundussõnumitesse lisada oma logo ning kasutada seal brändile omaseid värve ja tooni. Teisisõnu veendu, et sinu bränd oleks nähtav ka keset pühademöllu. Tegelikult on jõulud päris hea aeg bränditeadlikkuse suurendamiseks.
22. Ehi oma veebisait pühademeeleollu
Ära jäta oma veebisaiti unarusse. Sellel peaks olema sarnane pidulik välimus ja tunnetus nagu ka sinu meilidel. Eeldatavasti on üheks sinu eesmärgiks tellijate veebilehele suunamine. Hea kogemuse tagamiseks vaata, et sinu kliendid kogeksid ühte sujuvat (ja pidulikku!) digitaalset teekonda.
23. Varsti on aeg see e-kaart välja saata
Veendu, et sinu jõulusoovidega e-kaardid, animatsioonid ja videod oleksid juba aegsasti valmis ja ootaksid veel ainult õigel hetkel teele saatmist. Viimase hetke kontrollid ja kõik valmis!
24. Tee paus
Ilusat jõuluaega! Isegi kõige toimekamad tegijad väärivad vahelduseks mõnda puhkehetke. Mine ja naudi pidusid!
The Works on oma sotsiaalmeediaprofiili reklaamimisel teinud suurepärast tööd.
25. Kasuta sotsiaalmeediat
Ära jäta tähelepanuta oma sotsiaalmeedia kontosid – proovi ühendada oma pidulikud meilid sotsiaalmeedia postituste, säutsude ja fotodega ning kuula, mida sinu publik räägib! Kasuta võimalust tugevdada suhteid oma publikuga.
26. Pühadejärgsed pakkumised
Ära unusta ka pühadejärgset võimalust müükideks – on ju jõuluaeg ja võib-olla on sinu tellijatel helde tuju ka peale pühasid. Ole loominguline! Pühadeaeg kestab tegelikult kaua ning lisaks soovivad paljud inimesed uue aasta puhul end hellitada ja seda positiivselt alustada. Seega on sul ka peale jõule mitmeid võimalusi, kuidas klientidele edastada suurepäraseid pakkumisi eelseisva uue alguse jaoks.
27. Jää iseendaks
Sinu ettevõte on ainulaadne, nagu ka sinu tooted, teenused ja turundussisu, mida oma turundusmeilides ja muus sisus jagad. Kõigist pidustustest hoolimata jää eelkõige iseendaks ja ära püüa teisi kopeerida.
28. Ütle aitäh
Kuna peagi hakkab see tegus aasta lõppema, siis leia aega, et tänada oma tellijaid ja kliente kes on sinu brändiga selle koos veetnud. Heade sõnade saatmine näitab, et hoolid neist – see omakorda aitab luua usaldust ja tugevdada suhteid.
29. Levita headust
Tee midagi head, et maailma paremaks muuta. Miks mitte läbi oma sõnumite aidata ka mõnel heategevusorganisatsioonil pidulikumat meeleolu tunda? Jäta oma turundusmeili veidike ruumi selleks, et tõsta teadlikkust olulistest teemadest. Võib-olla tead mõnda konkreetset organisatsiooni, kes vajaks sel talvel hädasti abi? Inimesed on pühadeajal valmis rohkem aitama, seega on sinul kui turundussõnumite saatjal hea võimalus anda väärt algatustele suurem hoog sisse.
30. Kui kõik see on tehtud, siis tähista!
Kui oled oma jõulukampaaniad valmis saanud, teisisõnu üle elanud selle kõige kiirema aja turundusmaailmas, on aeg tähistada! Premeeri end nähtud vaeva eest ja leia aega, et enne uue aasta plaanide täitma hakkamist veidike puhata.
Rohkelt jõulusõnumite inspiratsiooni ja edukat aasta lõppu!
Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni SMAILY .