Partner soovitab: Kuidas targalt integreerida ja hallata infosüsteeme

Acty
RSS: Jaga:
Partner soovitab: Kuidas targalt integreerida ja hallata infosüsteeme

Tänapäeva digitaalses maailmas ei toimi ükski arvestatav organisatsioon enam iseseisvate tarkvaratükkide najal. Infosüsteemide integratsioon on muutunud vältimatuks – olgu eesmärgiks efektiivsem töökorraldus, parem kliendikogemus või lihtsalt konkurentsis püsimine. Samas võib süsteemide ühendamine olla üllatavalt keeruline ja ressursimahukas protsess, mille edu sõltub paljuski teadlikust planeerimisest ja riskide juhtimisest. Selles blogipostituses toob Zone koostööpartner Acty välja kuus peamist väljakutset infosüsteemide integreerimisel ning jagame praktilisi soovitusi, kuidas neid edukalt ületada.

Andmete ühilduvus ja kvaliteet – tugeva aluse loomine

Väljakutse: Erinevad süsteemid salvestavad andmeid erineval kujul – kord on aadressid ühes väljas, teinekord lahti jaotatud; kord on kuupäev formaadis „päev/kuu/aasta“, teinekord vastupidi. Kui need andmed kohtuvad, võivad tekkida vead ja vastuolud, mis pidurdavad tööprotsesse või moonutavad analüüsi tulemusi.

Lahendus: Enne integratsiooniga alustamist puhasta ja standardiseeri olemasolevad andmed. Kasuta tööriistu, mis aitavad andmeid teisendada ühtseks struktuuriks ning lihtsustavad hilisemat ühendamist.

Pärandsüsteemid ja keerulised arhitektuurid – uus ja vana käsikäes

Väljakutse: Paljud organisatsioonid toetuvad endiselt vanadele, aastate jooksul arendatud süsteemidele, mis pole loodud tänapäevaste platvormide ja API-dega suhtlemiseks. Nende kaasajastamine võib tunduda kallis ja riskantne.

Lahendus: Alusta põhjalikust süsteemiauditist. Vaata, mida on võimalik säilitada ja millised komponendid vajavad uuendust. Sageli aitab olemasolevatele süsteemidele „sildade“ loomine – näiteks API-de või vahekihtide lisamine – neid edukalt uuemate lahendustega ühendada.

Turvalisus ja andmekaitse – mitte ainult seaduse, vaid ka usalduse nimel

Väljakutse: Integreeritud süsteemid vahetavad rohkem andmeid kui kunagi varem. See suurendab ohtu, et andmed võivad sattuda valedesse kätesse või rikkuda andmekaitsealaseid nõudeid.

Lahendus: Krüpteeri tundlik info, kasuta mitmekihilist autentimist ja jälgi pidevalt süsteemi turvaseisu. Vähem tähtis pole ka meeskonna koolitamine – inimene on tihti süsteemi kõige nõrgem lüli.

Muudatuste juhtimine – inimene protsessi keskmes

Väljakutse: Tehniline lahendus võib olla laitmatu, aga kui töötajad ei mõista ega usalda uut süsteemi, jäävad tulemused saavutamata. Inimesed on loomult harjumuspärased ja iga muutus võib põhjustada stressi või vastupanu.

Lahendus: Kaasa töötajad varakult ja selgita, miks muutused on vajalikud. Investeeri koolitusse, loo lihtsad juhendid ja ole valmis pakkuma tuge kogu kasutuselevõtu vältel.

Kulu ja ajakava – reaalne pilt juba alguses

Väljakutse: Integratsiooniprojektid kipuvad venima ja kallinema. Üllatusi tekib sageli alles arenduse või testimise käigus.

Lahendus: Koosta realistlik projektiplaan, mis arvestab võimalike viivituste ja lisakuludega. Korralda regulaarsed koosolekud, kus hinnatakse edenemist ja tehakse vajadusel kiireid muudatusi.

Pidev hooldus ja järelevalve – integratsioon ei lõpe „valmis saamisega“

Väljakutse: Ka parim süsteem võib aja jooksul hakata logisema, kui seda ei jälgita ega hooldata. Muutuvad kasutusvajadused, uuendused ja ootamatud vead nõuavad pidevat tähelepanu.

Lahendus: Rakenda automaatseid seirelahendusi ja planeeri regulaarseid hooldusi. Küsi kasutajatelt aktiivselt tagasisidet – nende kogemused aitavad süsteemi töökindlust märgatavalt parandada.

Kokkuvõtteks

Infosüsteemide integratsioon ei ole lihtsalt tehniline projekt – see on äristrateegiline otsus. Kui seda teha läbimõeldult, saab luua tugeva, paindliku ja turvalise IT-vundamendi, mis toetab organisatsiooni kasvu ja muutustega kohanemist.

Kui oled ise sellise väljakutse ees või vajad nõu süsteemide ühendamisel, võta julgelt ühendust. Jagame hea meelega oma kogemusi ja aitame leida lahenduse, mis sobib just sinu ettevõttele!

Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni Acty.

Populaarsed postitused

Partner soovitab: Automaatsed meilid, mida iga e-kaupleja peaks saatma

Partner soovitab: Automaatsed meilid, mida iga e-kaupleja peaks saatma

Smaily
 Meiliturundus on üks tõhusamaid strateegiaid soovitud tulemuste saavutamiseks – eriti siis, kui see on automatiseeritud. Hästi ajastatud ja sihitud...
Produktize.eu:  kuidas ehitada rahvusvahelist usaldusväärsust ja kasvatada turgu .EU domeeniga

Produktize.eu: kuidas ehitada rahvusvahelist usaldusväärsust ja kasvatada turgu .EU domeeniga

Nikita Tikhomirov
Eesti ärimaastikul tõusevad esile ettevõtted, kes ei piirdu vaid kohaliku turu teenindamisega, vaid mõtlevad suuremalt – sihtturgudele, brändi kuvandile...
Partner soovitab: Kuidas luua koduleht, mis kõnetab ideaalset klienti

Partner soovitab: Kuidas luua koduleht, mis kõnetab ideaalset klienti

Cathy Kask, Celeht.ee
Kas oled vahel tundnud, et su koduleht ei peegelda sind ega sinu ettevõtet? Nii palju on öelda, nii palju võimalusi – kuid lõpuks jääd siiski omaenda...
Xdebug seadistamine Zone veebimajutuses: PhpStorm

Xdebug seadistamine Zone veebimajutuses: PhpStorm

Arne Meier
Varasemalt on Zone blogis olnud juttu Xdebug kasutamisest nii Sublime Texti kui ka Visual Studio Code baasil. Kui eelmised näited käsitlevad seadistamist...