Partner soovitab: Automaatsed meilid, mida iga e-kaupleja peaks saatma
Veebikaubandus areneb tempokalt ettevõtted tunnevad üha suuremat konkurentsisurvet. Et silma paista ja kliente hoida, peavad ettevõtted pakkuma sujuvat ja personaliseeritud ostukogemust igas etapis. Meiliturundus on üks tõhusamaid strateegiaid soovitud tulemuste saavutamiseks – eriti siis, kui see on automatiseeritud. Hästi ajastatud ja sihitud e-kiri aitab sul kasvatada müüki, püsida klientidel meeles ning tugevdada brändi usaldusväärsust.

Vaatame käesolevas artiklis üle 9 automaatse e-kirja tüüpi, mida iga e-kaubanduse ettevõte peaks saatma, et oma klientidele väärtust pakkuda ja oma ettevõtte äritulemusi parandada.
1. Tellimuse kinnitusmeilid
E-kaubanduses on tellimuse kinnitus üks tähtsamaid e-kirju, mida kliendile edastada. Need tehingulised e-kirjad peaksid olema automaatsed ja reaalajas saadetavad, sest kliendid ootavad nende saamist enamasti kohe pärast ostu sooritamist.
Vaatame näitena järgnevat Fitbiti tellimuse kinnitusmeili. See on bränditud ja värvikas e-kiri, mis sisaldab kogu vajalikku teavet: tellimuse number, ostetud tooted, kulutatud summa ning muidugi ka tarneaadress.

Allikas: ReallyGoodEmails
NB! Väga oluline on meeles pidada, et tehingulised e-kirjad ei tohi sisaldada turunduslikke elemente – isegi mitte väikest kampaaniabännerit või linki, mis viib müügipakkumisteni.
Selle põhjuseks on see, et tehingulisteks klassifitseeritud kirjade sisu on rangelt reguleeritud ning turundusliku info lisamine võib rikkuda andmekaitsenõudeid ja mõjutada kirjade edastatavust.
2. Tervituskirjad
Kui sul on e-poe ostukorvi lehele lisatud uudiskirjaga liitumise võimalus või kogud aadresse muude viiside kaudu nagu näiteks hüpikaknad kodulehel, siis veendu, et peale liitumist saadetakse kliendile automaatselt tervituskiri või tervituskirjade seeria.
Tervituskirja esmane eesmärk on tehinguline – kinnitada, et liitumine oli edukas. Samal ajal annab see ka võimaluse alustada esimest otsest meilisuhtlust kliendiga.
Hästi koostatud tervituskiri loob aluse tugevale kliendisuhtele ja peegeldab sinu brändi olemust. Näiteks järgnev Fleur & Bee kiri koos sooja tervituse ja tänusõnadega. Lisaks saab liituja tänutäheks 20% soodustust järgmiselt ostult – see ühendab meeldiva kliendikogemuse ja nutika turundusvõtte.

Allikas: ReallyGoodEmails
3. Tarneteavitused
Kuigi saadetistega seotud teavitused on üldiselt automatiseeritud ja liigitatakse tehingulisteks kirjadeks, võivad need olla palju enamat kui lihtsalt teade tellimuse teelepaneku kohta.
Nendel e-kirjadel on mõistetavalt väga kõrge avamismäär, sest kliendid ootavad neid suure huviga. Seetõttu tasub sellesse formaati suhtuda teadlikult: kujunda kiri hoolikalt, lisa brändielemente ja paiguta logo nähtavale kohale juba alguses.

Allikas: Reallygoodemails
Eelnev Fealsi saadetud tarneteavitus on hea näide läbimõeldud ja brändikohasest suhtlusest – see näitab hästi, kuidas lihtne ja stiilne kujundus, soe toon ja selgelt välja toodud info loovad kliendis ootusärevust ning tugevdavad usaldust brändi vastu.
4. Hüljatud ostukorvi e-kirjad
Kahjuks ei vii kõik e-poe külastajad oma ostusid lõpule. Seepärast peaks iga e-pood kasutama automaatseid hüljatud ostukorvi kirju – vajadusel ka mitmeosalist seeriat. Nutika lähenemise abil saab märkimisväärselt vähendada pooleli jäänud ostude arvu ja seeläbi kaotatud tulu.
Hüljatud ostukorvi meili sisule saab mitut moodi läheneda. Kõige tavapärasem on sõnum lihtsa meeldetuletusega, et kliendil jäi ost pooleli. Samas võid meilile läheneda ka humoorikalt, nagu näeme allolevas suurepärases näites ettevõttelt Pestie.
Igal juhul peaksid hüljatud ostukorvi kirjale lisama lingi, mis viib kliendi otse pooleli jäänud ostuni – mida vähem takistusi, seda suurem tõenäosus, et tellimus saab lõpuni tehtud.

Allikas: Really Good Emails
Millal saata üks kiri ja millal kasutada seeriat?
Kui tegemist on lihtsama või madalama hinnaga tootega, võib piisata ühest hästi ajastatud meeldetuletusest (nt 1–3 tunni jooksul pärast ostukorvi hülgamist). Seeria strateegiat on soovitatav kasutada kallimate või kaalutlemist vajavate toodete puhul. Näiteks sobib hästi kolmeosaline meeldetuletus: esimene kiri mõne tunni jooksul, teine 24 tunni pärast ja viimane paari päeva jooksul koos lisaväärtusega (nt allahindlus või tasuta transport). Testida saab erinevaid lähenemisi, et valida oma sihtrühmale sobivaim lähenemisviis.
5. Ostujärgsed kirjad ja tagasiside
E-kaubanduses saab saata ka ostujärgseid e-kirju, mis erinevad tellimuse kinnituskirjast oma personaalsema ja kaasavama lähenemise poolest. Nendes kirjudes on võimalus luua kliendiga tugevam side – näidata, et hoolid temast ka pärast ostu sooritamist.
Samuti saad kasutada seda hetke küsitluste läbiviimiseks ja tagasiside küsimiseks või isegi turundusvõimalusena, soovitades näiteks ostetud kaubaga sarnaseid või seotud tooteid.
Siin on suurepärane näide Massdropi tagasisidekutsest – visuaalselt selge ja kasutajasõbralik e-kiri, kus klient saab hinnangu anda otse toodet nähes:

Allikas: ReallyGoodEmails
PS! Planeeri ostujärgsete kirjade ajastus vastavalt tootekategooriale ja kliendi ootustele. Arvustuse küsimise ajastus sõltub tootest – näiteks võivad tarvikud nagu telefonikaaned või köögiriistad sobida koheseks tagasisideks juba paari päeva jooksul. Samas vajavad madratsid, ilutooted või tehnilised seadmed tihti pikemat kasutust, et klient saaks anda sisulise ja ausa hinnangu.
6. “Soovita sõbrale” e-kirjad
Veel üks automatiseeritud e-kiri, mida võib seadistada, on nn „soovita sõbrale“ kiri. See on suurepärane viis uute kontaktide ja klientide saamiseks.
Sageli toimivad kõige paremini sellised stiimulid, nagu poes kasutatav krediit või väike kingitus – need motiveerivad inimesi oma tuttavaid kutsuma. Siin on hea näide Postable’i poolt, milles kasutatud GIF-pilt köidab kindlasti tähelepanu:

Allikas: ReallyGoodEmails
7. Taaskaasamise meilid
Veel üks oluline automatiseeritud e-kiri, mida võiksid klientidele saata, on tagasivõitmise ehk taaskaasamise meil. Selleks tuleks luua meilivoo loogika, mis põhineb kliendi ostuajaloole – näiteks saata taaskaasamise kiri neile, kes pole viimase kuue kuu jooksul ühtegi tellimust teinud.
Tänapäevased turundustööriistad võimaldavad luua paindlikke automatiseeritud töövooge, mille abil saab määrata täpsed tingimused ja ajastused vastavalt kliendikäitumisele. Sellised töövood võivad olla nii lihtsad kui ka mitmeastmelised ja detailirohked, sõltuvalt sinu eesmärkidest.
Allolev näide Skillshare’ilt on hea inspiratsiooniallikas – läbimõeldud kujundus, personaalne „igatseme sind“ sõnum ja lisatud pakkumine, mis motiveerib klienti tagasi pöörduma:

Allikas: ReallyGoodEmails
8. Sünnipäevaõnnitlused
Juhul kui sinu andmebaasis on ka info klientide ja/või nende pereliikmete sünnipäevade kohta, siis võid edastada neile oma ettevõttepoolsed õnnesoovid südamliku sünnipäevameiliga.
Paljud tarbijad ootavad, et neid sünnipäeval kostitatakse, seega paku neile erinevaid allahindlusi ja kasuta võimalust, et neid oma e-poodi meelitada.
Siin on ilus ja veidi erinev näide koeramänguasjade ettevõtte BarkBoxi e-kirjast, milles tähistatakse kliendi lemmiklooma sünnipäeva:

Allikas: ReallyGoodEmails
9. Teavitusmeilid tagasi laos olevatest toodetest
Teavitused lattu naasnud kaupade kohta on veel üks tõhus automatiseeritud e-kirja tüüp, mida e-poed peaksid kasutama. Kui klient on varem näidanud huvi toote vastu, mis polnud parasjagu saadaval, on tema ostuvalmidus suur just hetkel, mil see taas müügile jõuab.
Selliste kirjade saatmiseks tasub seadistada jälgimissüsteem, kus kliendid saavad end ootelisti lisada. Kui toode taas lattu jõuab, käivitub automaatselt personaalne teavitus, mis suunab kliendi otse tootelehele. Kuidas neid seadistada, loe lähemalt siit.
Need meilid on eriti tulemuslikud, kuna need vastavad olemasolevale huvile – ostusoov on kliendi poolt juba varasemalt väljendatud. Lisaks on võimalik lisada kiire tegutsemise üleskutse (nt “Laos piiratud kogus!”), et suurendada konversioonimäära.

Allikas: ReallyGoodEmails
Pane automaatikad enda kasuks tööle!
Automatiseeritud e-kirjad on e-kaubanduses võimas tööriist – need aitavad hoida kliendisuhtlust järjepidevana, tõsta müüki ja pakkuda personaliseeritud kogemust ilma pidevalt käsitsi sekkumiseta.
Alustades lihtsatest tellimuskinnitustest kuni taaskaasamise kampaaniate ja õnnesoovideni välja – iga samm loeb. Võta aega, et oma automaatikad läbimõeldult üles ehitada, testida ja täiustada. Väikesed detailid võivad teha suure vahe – lase oma meilidel targalt tööd teha!
Lisalugemiseks: Vaata meie blogist, kuidas tõsta veebipoe nähtavust, kohandades seda SEO nõuetele vastavaks!
Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni SMAILY .
Navigeerimine
Populaarsed postitused

Partner soovitab: Kuidas luua koduleht, mis kõnetab ideaalset klienti

Xdebug seadistamine Zone veebimajutuses: PhpStorm

Common Mark Certificate: Rohkem võimalusi e-posti nähtavuse ja turvalisuse tõstmiseks
