Partner soovitab: Kuidas luua koduleht, mis kõnetab ideaalset klienti
Kas oled vahel tundnud, et su koduleht ei peegelda sind ega sinu ettevõtet? Nii palju on öelda, nii palju võimalusi – kuid lõpuks jääd siiski omaenda veebilehe detailidesse kinni. Olen seda näinud ja kogenud ning tean, kui lihtne on eksida detailidesse ning kaotada fookus. Paljud teenusepakkujad ütlevad, et koduleht on justkui visiitkaart, kuid mina sellega ei nõustu. Mõtle korraks – kui palju saad visiitkaardile tegelikult infot ja emotsiooni mahutada?

Koduleht pole lihtsalt koht info jagamiseks, vaid ruum, kus saad oma brändi esile tuua. See on sinu platvorm, kus kehtivad sinu reeglid – koht, kus sinu ettevõtte identiteet saab vabalt hingata ja kõnetada õigeid inimesi ilma liigse välise mürata. Kodulehe sujuvaks toimimiseks on oluline hoolikalt läbi mõelda ja professionaalselt teostada kolm põhielementi: struktuur, sisu ja disain. Vaatame käesolevas blogikirjutises, kuidas hoida selge fookus, mitte mattuda infotulva alla ning tuua oma unikaalsus ja iseloom veebilehe kaudu välja.
Kuidas vältida info üleküllust ja segadust?
Üks levinumaid probleeme ettevõtete kodulehtedel on liiga palju infot ja liiga keeruline ülesehitus. Kas oled kunagi sattunud veebilehele, kus on nii palju teksti ja valikuid, et sa ei tea, kust alustada? Sellisel juhul kipuvad inimesed lihtsalt lahkuma, sest nad tunnevad end ülekoormatuna. Kunst on luua koduleht, mis sisaldab rohkelt teavet, kuid see on esitatud selgelt ja mõjusalt, et vältida segadust. Külastaja peaks vajalikku infot leidma kiirelt ja sujuvalt. Hästi struktureeritud ja kasutajasõbralik leht juhib inimese loogiliselt ja loomulikult vajaliku sisuni, jättes ruumi ka avastamisrõõmule.
Fookuse hoidmiseks küsi endalt: mis on see üks peamine sõnum, mida tahad külastajale edasi anda? Mis on sinu veebilehe eesmärk, mida soovid, et külastaja sinu kodulehel teeks? Loogiline struktuur ja selged visuaalsed juhtnöörid aitavad külastajal kiiresti leida vajaliku info. Samuti aitab minimalistlik disain ja piisav vaba ruumi (ing. white-space) kasutamine luua kodulehele kergema ja professionaalsema ilme.
Siin on kolm soovitust, kuidas info üleküllust vältida:
- Prioriteedi seadmine – Määra kindlaks kõige olulisem info, mida soovid külastajatele edastada ja too see esile. Väldi liigsete detailide kuhjamist.
- Struktuuri lihtsustamine – Hoia menüü loogiline ja jaota sisu selgeteks kategooriateks. Veebilehe menüüs võiks olla kuni seitse elementi. Ülejäänud info saad kategoriseerida rippmenüüsse või jalusesse.
- Visuaalne tasakaal – Jäta kodulehele valget ruumi, kasuta taustavärve ning muid visuaalseid eristusi, et suunata külastaja pilk õigetele elementidele ning vältida infotulvas ekslemist.
Kuidas tagada, et sinu koduleht kõnetab õigeid inimesi?
Kui sinu veebilehe sisu on autentne ja kõlab sinu brändi moodi, siis jõuavad suurema tõenäosusega sinuni ka õiged kliendid – need, keda sa tõeliselt enda juurde soovid. Inimesed tunnevad alateadlikult ära, kui midagi on ehe ja hoolega tehtud. Kui su lehe sisu on liiga üldine või püüab kõnetada kõiki korraga, siis võib juhtuda, et see ei kõneta lõpuks kedagi.
Oluline on mõista, kellele sa oma kodulehe tegelikult lood. Kas sinu ideaalne klient tunneb ennast seal ära? Kas see räägib temaga samas keeles ja lahendab tema probleeme? Kui jah, siis oled õigel teel. Kui ei, siis on võib olla aeg oma lehe sisu ja sõnum värske pilguga üle vaadata.
Kui keegi külastab sinu kodulehte esimest korda, kas nad saavad kohe aru, millist probleemi sa nende jaoks lahendad? Kas nad tunnevad ära sinu ettevõtte energia, väärtused ja eripära? Kui külastaja ei tunne, et veebileht kõnetab teda inimlikul ja autentsel moel, siis võib olla tegemist liiga üldise või isikupäratu lähenemisega.
Siin on kolm lihtsat soovitust, kuidas oma kodulehel paremini sihtrühma kõnetada:

- Tea, kellele sa räägid – Loo oma kliendist selge pilt ning suhtle temaga viisil, mis vastab tema ootustele ja kõnetab teda. Kasuta tooni ja väljendeid, mis sinu ideaalse kliendiga resoneeruvad.
- Paku väärtust – Näita, kuidas su toode või teenus lahendab kliendi probleemi või muudab tema elu paremaks. Jaga enda valdkonna kohta teadmisi, mis klienti harivad ja aitavad tal teha teadlikumaid otsuseid.
- Hoia sõnum lihtsana – Liiga keeruline, pikk või üldine tekst võib külastaja kiiresti eemale peletada. Keskendu peamise sõnumi eesmärgile, selgusele ja konkreetsusele.
Isikupära väljatoomine läbi veebidisaini ja brändingu
Oled kindlasti külastanud veebilehte, mis tundub järjekordne “üks paljudest”. Sageli juhtub see siis, kui disain on liiga sarnane teistega, puudub brändi selge visuaalne keel, kasutatakse pildipanga pilte või veebis ülekasutatud ikoone, mis ei erista ettevõtet teistest. Kas sinu kodulehe disain peegeldab sinu brändi iseloomu või sulandub see massi?
Oma unikaalsuse esiletõstmiseks on oluline leida oma brändile sobiv visuaalne keel. Värvivalik, tüpograafia ja pildikeel peaksid olema kooskõlas brändi olemusega. Kui oled soe ja sõbralik, kasuta pehmemaid toone ja minimalistlikumat kujundust. Kui oled julge ja otsekohene, võivad tugevad kontrastid ja erksad värvid olla paremad valikud. Kasuta värve, mis kannavad edasi sinu brändi emotsiooni ja loo järjepidev visuaalne identiteet, mis jääb meelde.
Väldi üleliigseid segadust tekitavaid kujunduselemente, mis võivad hajutada tähelepanu. Disain peaks toetama sisu ja looma kodulehele äratuntava ning usaldusväärse ilme.
Siin on kolm soovitust, kuidas läbi disaini oma isikupära välja tuua:
- Kujunda visuaalne identiteet, mis peegeldab sinu brändi olemust – vali värvipalett ja fondid, mis kannavad edasi sinu brändi iseloomu ning loovad äratuntava ja meeldejääva ilme. Kasuta neid järjepidevalt ka teistel platvormidel.
- Eristu visuaalidega: pildid, ikoonid, illustratsioonid – väldi liigseid stock-fotosid, eelista enda või fotograafi tehtud pilte ja kasuta veebis kohandatud illustratsioone ja isikupäraseid graafilisi elemente.
- Hoia disain selge ja järjepidev – läbimõeldud paigutus, ühtlased reavahed ja fontide suurused ning järjepidev visuaalne identiteet aitavad esitleda sisu nii, et see oleks kergesti loetav ja kasutajasõbralik.
Väldi kodulehel “peitusemängu” ja julge olla nähtav!
Kui külastaja satub sinu veebilehele ja ei näe ühtegi pilti ei sinust ega ühestki tiimiliikmest, võib jääda mulje, et tegemist on järjekordse anonüümse veebilehega. Iga ettevõtte ja brändi taga on inimesed ning meie kliendid soovivad teha koostööd päris inimestega. Selleks, et luua ühendus oma külastajatega, näita end ja oma tiimi.
Ettevõtted teevad koostööd eelkõige nende kaubamärkidega, mis tunduvad neile usaldusväärsed, kättesaadavad, professionaalsed ja massist eristuvad. Oluline ei ole ainult see, mida sa pakud, vaid ka see, kuidas sa seda esitled. Visuaalne identiteet ja disain aitavad su brändi nähtavaks teha ja jätta äratuntava mulje õigele sihtrühmale.
Ära karda olla isikupärane – kasuta oma stiili, huumorit ja erilisi detaile. Need muudavad su veebilehe ainulaadseks. Jaga oma lugu ning räägi, mis sind inspireerib. Kui su koduleht tundub liiga ametlik ja kauge, siis kaob ka isiklik side, mis on eduka brändi jaoks ülioluline.
Selge ja strateegiliselt läbimõeldud veebileht võimaldab sul sihtrühma paremini kõnetada ja konkurentidest eristuda. Lisaks aitab hästi tehtud koduleht ka tõsta sinu brändi teenuste või toodete tajutavat väärtust. Luues teadlikult veebilehe, millel on silmapaistev disain, korralik struktuur ja kaasahaarav sisu, ei ole sinu veebileht pelgalt visiitkaart, vaid keskkond, mis kõnetab sinu sihtrühma, loob usaldust ja suunab neid tegutsema.
Kui vajad abi visuaalse identiteediga või veebidisainis selguse ja struktuuri loomisel, ootan sind konsultatsiooni või lisa uurima Celeht.ee.
Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni Celeht.ee.
Navigeerimine
Populaarsed postitused

Partner soovitab: iga meiliturundaja vajab head maandumislehte

Veebilehe kolimine ilma peavaluta – mabrik.ee leht Zones 10 minutiga

Zone ja Cats Help koostöös: aitame üheskoos kassidel kodu leida
