Produktize.eu: kuidas ehitada rahvusvahelist usaldusväärsust ja kasvatada turgu .EU domeeniga

Nikita Tikhomirov
RSS: Jaga:

Eesti ärimaastikul tõusevad esile ettevõtted, kes ei piirdu vaid kohaliku turu teenindamisega, vaid mõtlevad suuremalt – sihtturgudele, brändi kuvandile ja sellele, kuidas neid tajutakse väljaspool Eestit. Üks sellistest on Produktize.eu, mida juhib Anna-Liisa Reinson – kogenud tootejuhtimise ekspert, kes aitab ettevõtetel kasvatada oma väärtust ja kasumlikkust kliendikeskse lähenemise kaudu. Ta oli nõus oma lugu meie blogiga jagama.

Produktize.eu: Kuidas üks Eesti ettevõte ehitab rahvusvahelist usaldusväärsust ja kasvatab oma turgu

Miks Produktize.eu sündis?

Anna-Liisa Reinson asutas Produktize.eu pärast seda, kui mõistis, et Eestis (ja laiemalt Euroopas) ei ole kliendi- ja probleemikeskne tootearendus veel piisavalt levinud.

„Kui toodet arendatakse tõesti kliendi vajadustest lähtudes – mõistes, millist probleemi see lahendab –, ei ole hiljem vaja leiutada põhjuseid, miks see maailmale vajalik on. Sellisel tootel on algusest peale suurem potentsiaal turul läbi lüüa ja ettevõttele väärtust luua,“ selgitab Reinson.

Kuigi sarnaseid praktikaid on kohati omaks võtnud start-up’id, märgib Reinson, et suurem osa Eesti ettevõtetest kasutab metoodikaid pigem pealiskaudselt või pelgalt teooria tasemel. See avas ukse – ja andis talle põhjuse hakata teadlikult seda mõtteviisi turule tooma.


Stabiilne, orgaaniline kasv

Alates asutamisest on Produktize.eu kasvanud stabiilselt, kuid ilma tormilistele start-up’idele omaste hüpeteta. Reinson keskendub kvaliteedile ja efektiivsusele, arveldades tunnipõhiselt, mitte kuupakettide alusel.

„Ma usun, et iga töötatud minut peab olema kasulik. Tunnipõhine mudel on ausam ja distsiplineeriv nii mulle kui ka kliendile,“ ütleb ta.

Tulemused räägivad enda eest:

  • 2022: ca 200 töötundi
  • 2023: ca 800 töötundi
  • 2024: ca 1200 töötundi
  • 2025: prognoos ületab 900 tundi juba enne aasta lõppu

Anna-Liisa Reinsoni (pildil) jaoks ei ole see pelgalt arvude kasv, vaid kinnitus, et tema lähenemine ja sõnum kõnetavad turgu järjest enam.

Anna-Liisa Reinson

Rahvusvaheline kuvand algusest peale

Üks võtmeotsuseid Produktize.eu loomisel oli domeenivalik. Kuigi .ee domeen oli saadaval, otsustas Reinson teadlikult valida .eu, et toetada rahvusvahelist kuvandit ja luua usaldust ka koduturul.

„Mu ambitsioon ei ole kunagi olnud ainult Eestisse jääda. Ja isegi siin mõjub rahvusvahelisem domeen, nagu .eu, usaldusväärsemalt ja jätab mulje, et oled suurem tegija,“ selgitab ta.

Varasem kogemus oli õpetanud, et eksootiliste või vähem tuntud TLD-dega (näiteks .cx) kaasnevad probleemid. Ta täpsustas, et kasutas domeeni 720.cx lootuses läbi selle kasutajatele signaliseerida sõnumit all around Customer eXperience, kuid inimesed ei saanud sellest aru:

„Inimesed ei saanud aru, mis domeen see on, ja arvasid, et tegemist on jalgrattabrändiga. Lõpuks kulutasin sellele rohkem, kui see väärt oli – ja otsustasin, et sellist teed ma enam ei lähe.“

.eu domeen osutus ideaalseks, sest:

  • see on usaldusväärne ja äratuntav;
  • see võimaldab suunata turunduse inglise keeles Kesk-Euroopa ja Soome klientidele;
  • see aitab luua muljet, et ettevõte on rahvusvaheline ja professionaalne – ka koduturul.

Veeb kui usalduse tekitaja

Kuigi Reinsoni teenused jõuavad klientideni sageli personaalse kontakti kaudu, peab ta veebilehte hädavajalikuks müügi- ja usalduskanaliks.

„Veeb on koht, kus kliendid saavad esimese tõsiseltvõetava mulje. Isegi kui nad on mind kuulnud podcast’ides või lugenud artikleid, on just veeb see, kust nad lõpuks ühendust võtavad,“ selgitab ta.

Tema kogemus näitab, et eriti uute teenuste puhul peab potentsiaalne klient puutuma ettevõtte sisuga kokku viis-kuus korda enne, kui tekib piisav usaldus koostöö alustamiseks – ning veeb on selles protsessis keskne tugipunkt.

produktize.eu

Õppetunnid teistele Eesti ettevõtjatele

Milline on Reinsoni soovitus ettevõtjatele, kes alles loovad oma brändi ja kaaluvad domeenivalikut?

„Mõtle, kus su turg tegelikult on. Kui sihid ainult Eestit ja suhtled eesti keeles, võib .ee olla loogiline. Aga kui plaanid kasvada või tahad ka koduturul suuremana mõjuda, aitab .eu luua usaldusväärsust ja rahvusvahelist kuvandit. Mõlemad domeenid võivad strateegias olemas olla, aga peamine domeen peaks toetama sinu turunduslikku positsioneerimist.“

Reinson rõhutab, et ka keelevalik on strateegiline. Kuigi paljud kliendid on Eestis, turundab ta peamiselt inglise keeles, et bränd mõjuks rahvusvahelisem ja avatum.

Tulevik: Produktize.eu kui tootejuhtimise nurgakivi

Reinsoni visioon Produktize.eu jaoks on ambitsioonikas: ettevõttest peab saama kõige usaldusväärsem tootejuhtimise partner Eestis ja Kesk-Euroopas – nii alustavatele ettevõtjatele kui ka kogenud meeskondadele, kes vajavad tuge tootejuhtimise või kliendikesksuse teemadel.

„Ma tahan, et Produktize.eu oleks nagu agiilse liikumise pioneerid Eestis kunagi – et igaüks, kes vajab tuge tootejuhtimise protsesside või kliendikesksuse küsimustes, teaks, et saab meie poole pöörduda. Olgu see mõtete põrgatamine või täiemahuline transformatsioon,“ räägib ta.

Järgmiseks sammuks on tugevam sisenemine digiturundusse, et kasvatada nähtavust ja jõuda uute klientideni. .EU domeen ja teadlik brändistrateegia jäävad selle kasvu vundamendiks.

Kallis lugeja! Kui ka Sind huvitab kliendikesksete lahenduste juurutamine oma äris, siis tutvu kindlasti lähemalt Produktize.eu poolt pakutavaga nende kodulehel!

Populaarsed postitused

Xdebug seadistamine Zone veebimajutuses: PhpStorm

Xdebug seadistamine Zone veebimajutuses: PhpStorm

Arne Meier
Varasemalt on Zone blogis olnud juttu Xdebug kasutamisest nii Sublime Texti kui ka Visual Studio Code baasil. Kui eelmised näited käsitlevad seadistamist...
Common Mark Certificate: Rohkem võimalusi e-posti nähtavuse ja turvalisuse tõstmiseks

Common Mark Certificate: Rohkem võimalusi e-posti nähtavuse ja turvalisuse tõstmiseks

Kaarel Urva
CMC ehk Common Mark Certificate võimaldab sinu ettevõttel tõsta oma e-kirjade usaldusväärsust ja nähtavust, kuvades brändi logo otse e-kirjade kõrval...
Partner soovitab: iga meiliturundaja vajab head maandumislehte

Partner soovitab: iga meiliturundaja vajab head maandumislehte

Smaily
Sul on suurepärane toode või teenus. Oled selle reklaamimiseks loonud professionaalse turundusmeili või uudiskirja, kuid tulemusi ei paista? Sageli...
Veebilehe kolimine ilma peavaluta – mabrik.ee leht Zones 10 minutiga

Veebilehe kolimine ilma peavaluta – mabrik.ee leht Zones 10 minutiga

Kas veebi kolimine uude majutusserverisse kõlab sama mõnusalt kui diivani tassimine viiendale korrusele? Tegelikult on see hoopis lihtsam, kui arvata...