Milleks on kasulikud WordPressi laetud meedia alternatiivtekst, pealkiri, allkiri, kirjeldus jne?

Peeter Marvet
RSS: Jaga:

Alustame vahest kõige olulisemast – Alternatiivtekst kirjeldab pilti ning seda näeb kui vaadata lehe HTMLi või WordPressi redaktoris sakki Tekst:

Ekraanilaks ekraanilaksust WordPressi redaktori teksti-sakis

Vaegnägijale loeb ekraaniluger selle teksti ette, seega võiks sisu olla ennekõike pilti kirjeldav. Lisaks jälgivad alt-teksti ka otsimootorid, ehk hästi kirjeldatud pilt on abiks ka SEO vaatest. Aga see ei ole veel kõik: alt-teksti kuvavad brauserid siis, kui pildifail mingil põhjusel ära kaob:

Ekraanilaks katkisest pildist brauseris

Tähtsuselt järgmine on pildi Allkiri ehk inglise keeles caption: see on pildi all kuvatav tekstilõik, kuhu sobib pikem selgitus, foto autor jms info. Nagu ülevalt koodinäitest näha on see realiseeritud Ekraanilaks WordPressi meediateegist

Pealkiri ja Kirjeldus on mõeldud manuselehe jaoks – nimelt tekitab WordPress iga üles laetud meedia-faili kohta alamlehe, millel kuvatakse Pealkiri, meedia ja Kirjeldus. Ülaloleva ekraanilaksu manuseleht on näiteks https://www.zone.ee/blogi/2019/10/23/wordpressi-meedia-alternatiivtekst-pealkiri-allkiri-kirjeldus-jne/wp-pildi-kirjeldus/.

Manuseleht ei pruugi aga otsimootorist tulevate külastajate jaoks olla parimaks maandumisleheks – mina näiteks tahaks, et WordPressi meedia kirjeldamist puudutavate otsingute puhul saaks parima positsiooni see blogipostitus, mitte mõni ükskik ekraanilaks.

Selleks on näiteks Yoast SEO pluginas olemas võimalus suunata manuselehed automaatselt edasi pildifailile ehk sisuliselt ära kaotada:

Ekraanilaks: Yoast SEO plugina seaded

Ja ära unusta, et SEO jaoks omab lisaks alt-tekstile tähendust ka faili nimi. Siin artiklis olevad ekraanilaksud ilmselt ise-seisvat väärtust ei oma, aga toote-foto võiks muuhulgas Google pildi-otsingus välja tulla nii kirjeldava (“pink t-shirt powerpuff girl”) kui tootekoodi-otsinguga.

Populaarsed postitused

Milleks on kasulikud WordPressi laetud meedia alternatiivtekst, pealkiri, allkiri, kirjeldus jne?

Nüüd turvame sinu kirjavahetust ka lekkinud salasõna eest

Ardi Jürgens
Ainuüksi mõte lekkinud või ära arvatud salasõnast paneb ebausklikumad meist kolm korda üle vasaku õla sülitama. Loe lähemalt, mida Zone järgmise...
Luminescence Collection murdis müügirekordeid

Kuidas Luminescence Collection müügirekordeid murdis

Wilhem Luik
E-poe omanikele on hästi teada, et Musta Reede ajaks peab veebikeskkond olema valmis hüppeliselt kasvavaks külastatavuseks. Suurte kampaaniate ajal...
Partner soovitab: E-poe SEO ehk kuidas tagada maksimaalne nähtavus?

Partner soovitab: E-poe SEO ehk kuidas tagada maksimaalne nähtavus?

RaitSEO
Vast ei ole kellegile üllatav, et suur osa tarbijatest kasutavad Google otsingumootorit toodete ja usaldusväärse pakkuja leidmiseks. Kuigi see trend...
Partner soovitab: Automaatsed meilid, mida iga e-kaupleja peaks saatma

Partner soovitab: Automaatsed meilid, mida iga e-kaupleja peaks saatma

Smaily
 Meiliturundus on üks tõhusamaid strateegiaid soovitud tulemuste saavutamiseks – eriti siis, kui see on automatiseeritud. Hästi ajastatud ja sihitud...