Partner soovitab: E-poe SEO ehk kuidas tagada maksimaalne nähtavus?

RaitSEO
RSS: Jaga:

Vast ei ole kellegile üllatav, et suur osa tarbijatest kasutavad Google otsingumootorit toodete ja usaldusväärse pakkuja leidmiseks. Kuigi see trend on AI ja sotsiaalmeedia ajastul hakanud veidi hajuma, siis Google domineerib jätkuvalt ülemaailmset otsingumootorite turgu ca 90% turuosaga.  See tähendab, et SEO osatähtsus ei ole kusagile kadunud. Orgaaniline veebiliiklus on endiselt üks kõige parema konversionimääraga turunduskanaleid. Seda näitavad läbi aastate erinevad uuringud kui ka minu enda tähelepanekud enam kui 10 aasta jooksul.

Partner soovitab: E-poe SEO ehk kuidas tagada maksimaalne nähtavus?

Kuidas siis saavutada e-poega Googles maksimaalne orgaaniline nähtavus? Järgnevalt tutvustame kolme kõige olulisemat printsiipi, ilma milleta Google sind usaldama ei hakka.

Otsingueesmärgile optimeerimine

Otsingueesmärk näitab, miks inimene midagi Googlest otsib. Selleks võib olla ostusoov, toodete võrdlemine, info otsimine või konkreetse lehe leidmine ehk navigeerimine.

Google suudab täna otsingueesmärke mõista juba üsna hästi, paremini kui ükski teine otsingumootor. Kui sinu lehekülg ei paku otsijale seda, mida ta otsima tuli, siis häid tulemusi loota ei tasu!

Levinud viga on näiteks optimeerida tooteotsingule tekstirohke maandumisleht või blogipostitus, kus toodet ennast polegi. Või siis infootsingule proovitakse optimeerida tootelehte, kust soovitud toodet ei leia.

Google hammustab sellised trikid aja jooksul läbi, isegi kui lühiajaliselt võid edu saavutada.

Pikaajalise edu saavutamiseks on vaja kasutajakeskset lähenemist, mitte keskenduda pelgalt märksõnadele ja müügieesmärkidele. Pead mõistma kasutajate tegelikke kavatsusi ja vajadusi, mis peituvad märksõnade taga, ning looma sisu, mis nendele ootustele vastab.

Kuldreegel on selline: paku inimestele seda, mida nad otsivad, mitte seda, mida sina tahad müüa. Sinu müügieesmärk ei pruugi kattuda otsingusooviga.

Otsingueesmärkide tuvastamiseks on parim viis tunda oma klienti. Kui tead, mida, kuidas ja miks nad otsivad, on see parim alguspunkt e-poe optimeerimiseks. Küsi neilt otse!

Teine ja lihtsam viis on uurida otsingutulemusi ja viia oma lehe sisu vastavusse seal domineerivaga. Kui otsingus domineerivad tootekategooriad, on selge, mida konkureerimiseks vajad. Kuigi sel meetodil on omad miinused, on see sageli tõhus ja jõukohane ka SEO-võõrale inimesele.

Pane need kaks meetodit kokku ja saad oma e-poele supervõimed!

Kasutajakogemus

Kasutajakogemus (UX) on SEO jaoks sama oluline kui otsingueesmärgile optimeerimine ning need on omavahel tihedalt põimunud. Mõlemad kriteeriumid peavad olema täidetud, et saavutada pikaajalisi ja stabiilseid tulemusi.

Näiteks, kui lehekülg ei täida otsingueesmärki, siis see ei saa pakkuda ka head kasutajakogemust, sest otsija ei leia sealt soovitud sisu. 

Või kui otsingueesmärk on täidetud, aga lehekülg laeb väga aeglaselt, siis samuti ei saa olla head kasutajakogemust.

Google kogub tohutul hulgal kasutajakäitumise andmeid ja treenib nende põhjal oma algoritme, et järjestada otsingutulemusi vastavalt kasutajakogemuse signaalidele.

Optimaalse kasutajakogemuse saavutamiseks on sul vaja:

  • Selget ja loogilist e-poe ülesehitust ning navigatsiooni.
  • Mobiilisõbralikku disaini.
  • Kergesti loetavat, arusaadavat ja asjakohast sisu.
  • Lehtede, piltide ja visuaalsete elementide kiiret laadimist.
  • Vastavust Google’i tehnilistele kriteeriumidele (LCP, INP, CLS).
  • Otsingueesmärgile vastamist.

Parima võimaliku kasutajakogemuse saavutamiseks on sul vaja astuda samm kaugemale, analüüsida põhjalikult oma veebiliiklust ja külastajate käitumist ning vastavalt mustritele optimeerida kasutajakogemust.

Kasutajakäitumise analüüsimiseks on suureks abiks Google Analytics, aga enda praktikas viimaste aastate parim leid on Microsoft Clarity. Täiesti tasuta töörist, mis võimaldab kullipilguga jälgida, kuidas külastajad su veebilehel käituvad ning annab soovitusi parandusteks. Clarity’ga saad ühendada Google Analyticsi ja Google Adsi kontod nii, et kasulikud andmed jooksevad ühte kohta kokku.

Usaldusväärsus ja brändituntus

Heade SEO tulemuste saavutamiseks on kriitilise tähtsusega, et Google tunneks sind kui usaldusväärset brändi.

Vanasti oli SEO kontekstis usaldusväärsus põhiliselt seotud backlinkidega. Mida rohkem sulle teistelt saitidelt viidati, seda rohkem Google sulle krediiti andis. Täna on backlingid endiselt olulised, aga Google on jõudnud lõpuks sinnamaani, kus usaldusväärsust ei hinnata enam ainult nende põhjal.

Selleks, et Google sind usaldaks, on sul täna vaja:

  • Pakkuda head kasutajakogemust
  • Vastata otsingueesmärgile
  • Et sinu brändist räägitakse
  • Et sinu brändile viidatakse
  • Et sinu sait oleks tehniliselt korras, robotitele kättesaadav ning majutatud usaldusväärses serveris.

Järgnevalt annan sulle 5 soovitust, kuidas Google silmis usaldusväärsust tõsta.

Ole nähtav

Kasuta sotsiaalmeediat, sisuturundust, reklaame ja offline-turundust, et tõsta brändituntust ja suurendada brändiotsinguid. Ära pane kõiki mune ühte korvi, ehk ära keskendu ainult ühele turunduskanalile!

Hangi backlinke

Sul on vaja, et teised usaldusväärsed saidid sulle viitaksid. Otsi üles oma valdkonnas kõige tuntuimad tegijad ja proovi saada need sulle viitama. Aga mitte lihtsalt viitama! Keskendu linkidele, mis toovad sulle veebiliiklust, nähtavust ja kliente. Nii saad mitu kärbest ühe hoobiga.

Hangi arvustusi

Positiivsed ja valideeritud arvustused sinu e-poes kui ka teistel saitidel on võimas vahend SEO tulemuste saavutamiseks. Aga ole aus, ära nendega trikita, keegi ei taha lugeda võltse või manipuleerimise teel saadud arvustusi!

Tehniline SEO korda

Lase mõnel spetsialistil oma e-pood tehniliselt üle kontrollida, sest kui seal on SEO vead sees, siis isegi tuntud brändil on keeruline häid tulemusi saavutada. Tehniline SEO on nagu maja vundament. Kui see on mäda, siis maja seal hästi peal ei püsi.

Kokkuvõte

SEO põhitõed ei ole tegelikult väga palju muutunud viimase 10 aasta jooksul. Küll aga on otsingutulemused muutunud kvaliteetsemaks ja relevantsemaks, kus trikitajatel on oluliselt vähem mänguruumi kui vanasti.

SEO valdkond liigub järjest enam päris elule lähemale, kus otsingus esile tulemiseks on sul vaja päriselt olla hea ja pakkuda väärtust. See on ainult positiivne! Nendejaoks, kes tahavad pakkuda kvaliteeti, on SEO muutunud lihtsamaks.

Loodan, et said siit kasulikke nippe! Need olid minu mõtted ning enda praktikas toimivad strateegiad.

Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni RaitSEO .

Populaarsed postitused

Partner soovitab: E-poe SEO ehk kuidas tagada maksimaalne nähtavus?

Partner soovitab: E-poe SEO ehk kuidas tagada maksimaalne nähtavus?

RaitSEO
Vast ei ole kellegile üllatav, et suur osa tarbijatest kasutavad Google otsingumootorit toodete ja usaldusväärse pakkuja leidmiseks. Kuigi see trend...
Partner soovitab: Automaatsed meilid, mida iga e-kaupleja peaks saatma

Partner soovitab: Automaatsed meilid, mida iga e-kaupleja peaks saatma

Smaily
 Meiliturundus on üks tõhusamaid strateegiaid soovitud tulemuste saavutamiseks – eriti siis, kui see on automatiseeritud. Hästi ajastatud ja sihitud...
Produktize.eu:  kuidas ehitada rahvusvahelist usaldusväärsust ja kasvatada turgu .EU domeeniga

Produktize.eu: kuidas ehitada rahvusvahelist usaldusväärsust ja kasvatada turgu .EU domeeniga

Nikita Tikhomirov
Eesti ärimaastikul tõusevad esile ettevõtted, kes ei piirdu vaid kohaliku turu teenindamisega, vaid mõtlevad suuremalt – sihtturgudele, brändi kuvandile...
Partner soovitab: Kuidas luua koduleht, mis kõnetab ideaalset klienti

Partner soovitab: Kuidas luua koduleht, mis kõnetab ideaalset klienti

Cathy Kask, Celeht.ee
Kas oled vahel tundnud, et su koduleht ei peegelda sind ega sinu ettevõtet? Nii palju on öelda, nii palju võimalusi – kuid lõpuks jääd siiski omaenda...