Partner soovitab: Kuidas kirjutada tõhusaid e-kirju ehk juhend meiliturundusega alustajale
Meiliturundus annab tiheda konkurentsiga ärimaailmas võimaluse teistest eristuda ja oma kliente kaasata. Kui oled selles valdkonnas alles alustamas, võib toimivate meilisõnumite kirjutamine tunduda esialgu keeruline. Mis on need kõige tähtsamad aspektid, mida oma sõnumite kujundamisel meeles pidada? Selles artiklis toome välja põhilised näpunäited, mis aitavad sul kirjutada köitvaid e-kirju, et sinu sõnumid jõuaksid probleemideta sinu tellijaskonnani kohale ja tooksid häid tulemusi. Alustame!

1. Pea meeles oma meili eesmärki
Kui hakkad oma turundusmeile kirjutama, pead alati meeles pidama oma sõnumi peamist eesmärki, sest see annab sulle kindla fookuse, millele keskenduda. Pealegi on selge eesmärgiga e-kiri palju tõhusam kui see, mille põhisõnum jääb lugejale ebaselgeks. Seega mõtle, kas tahad oma meiliga tutvustada brändi, kutsuda inimesi mõnele üritusele või kasvatada mingi kindla toote müüki.
2. Mõtle hoolikalt hea teemarida
Teemarida on e-kirja üks olulisemaid elemente, sest see on esimene asi, mida adressaat sinu meili puhul näeb. Kui kirjutad mõjuva teemarea, jõuad oma lugejateni palju tõhusamalt ja tõstad märgatavalt tõenäosust, et sinu e-kiri üldse avatakse. Soovitatav on katsetada erinevate teemaridadega ja vaadata, millised neist töötavad kõige paremini.
3. Alusta e-kirja mõjuva pöördumisega
Kohe pärast seda, kui sinu adressaat tunneb sinu meili vastu huvi ja selle avab, pead tema tähelepanu köitma ja huvi hoidma. Proovi kirjutada oma e-kirja esimesed laused tähelepanu äratavaks ja konkreetseks ning pigem aktiivsel toonil.
Näiteks võid üldise tervituse asemel alustada oma e-kirja järgmiselt: “Kujuta ette, et saad oma töövoogu sujuvamaks muuta ja igal nädalal säästa mitu tundi oma tööajast – kõlab hästi, eks?” See tõmbab lugeja tähelepanu ja annab edasisele meilile positiivse tooni. Või kui reklaamid uut toodet, võid alustada näiteks järgmiselt: “Ava uusi võimalusi meie värskeima rakendusega, mis hakkab parandama sinu ettevõtete töökorraldust juba esimesest klõpsust peale!” Selline lähenemisviis tekitab lugejates põnevust ja julgustavad neid sinu sõnumit edasi lugema.
4. Ära unusta oma põhisõnumit
Mida sa soovid, et sinu lugejad kindlasti teaksid sinu toote või brändi kohta? Mida sa tahaksid, et sinu lugejad peale meili lugemist teeksid? Need on asjad, millega pead oma meilide kirjutamisel arvestama, seega proovi need punktid võimalikult selgelt kirja panna. Ole otsekohene, kuid pakkumise saatmisel hoidu pealetükkivusest või ebaviisakusest.
5. Keskendu eelistele
Kindlasti on sul oma lugejatele mõni pakkumine. Sellel pakkumisel on sinu lugejate jaoks nii eelised kui ka võib-olla mõned puudused, kuid sinu eesmärk on meili kirjutades keskenduda ainult pakkumise eelistele. Näiteks kui pakkumise saadavus on piiratud, tõsta esile selle eksklusiivsus, et lugejad tunneksid end sellele ligipääsu saades erilisena. Lisaks, kui pakkumise vastuvõtmisega kaasnevad lugejale kulud, siis rõhuta oma sõnumis pakkumisega kaasnevat pikaajalist säästu või erilist väärtust, mida nad pakkumisse investeerides saavad.
6. Struktureeri e-kirju alapealkirjadega
Kas teadsid, et saad oma e-kirjades kasutada alapealkirju? See muudab need palju struktureeritumaks ja ühtsemaks, võimaldades lugejatel kiiresti aru saada, milline meili osa millisele teemale keskendub. Näiteks, kui kirjutad uudiskirja, siis mõni lugeja huvitub rohkem sinu teenuse uuendustest, mõnda teist huvitab jällegi näiteks igakuine blogiartiklite kokkuvõte. Alapealkirjad ja eraldi sektsioonid aitavad nendel lugejatel kiiremini end huvitava meiliosani jõuda. Samas pea ainult meeles seda, et alapealkirjad töötavad hästi ainult siis, kui kasutad neid pigem säästlikult.
7. Lisa meilidesse mõjuvad pildid
Pildid meiliturunduses võivad märkimisväärselt parandada sinu meilide atraktiivsust ja muuta teksti lugejatele mõjuvamaks. Lisaks on need suurepärased nii lugejate tähelepanu hoidmiseks kui ka sellise teabe edastamiseks, mida ainult tekstiga ei saa edastada.
Näiteks võivad kvaliteetsed tootefotod äratada tähelepanu, diagrammid ja graafikud aga tõhusalt illustreerida erinevaid trende ja statistikat. Illustratsioonide või ikoonide kasutamine lisab sinu meilile loomingulist hõngu ja positiivse ning siira sisuga fotod aitavad sul luua oma tellijaskonnaga isiklikumat sidet.
8. Kasuta õiget tooni
Meilisõnumite kirjutamine on täpselt nagu mis tahes muud tüüpi sisu kirjutamine. Pead kasutama tooni, millest sinu publik aru saab ja mis neid kõnetab. Meilid on sinu sisustrateegia lahutamatuks osaks ja võivad sinu kaubamärgi mainet üsna hästi kujundada. Brändisõnumi edastamisel on soovitatav nii oma meilides kui ka muus kommunikatsioonis (näiteks sotsiaalmeedias ja kodulehel) kasutada äratuntavat stiili, sest see mõjub usaldusväärselt ja aitab klientidel sinu brändi meeles pidada.
9. Lisa oma meili kutse tegevusele
Kui oled lugejale edastanud mõne üleskutse, siis selle järele peaksid lisama oma meili kutse tegevusele ehk CTA. CTA on link või nupp, mis paneb sinu lugejad midagi ette võtma, tegutsema. Kas soovid, et nad midagi ostaksid? Siis peaks sinu CTA viima neid vastavale leheküljele. Kas soovid, et nad sinu videot jagaksid? Lisa see võimalus oma CTA-sse. Ära kirjuta liiga pikka CTA-d ja ole sellega alati otsekohene – lugeja peab koheselt aru saama, mida ta teha saab, kui CTA nupul klikib.
10. Kirjuta tugev kokkuvõte oma meilile
Hea meili kokkuvõte võtab mõne lühikese, kuid konkreetse lausega kokku kõik, millest oled e-kirjas rääkinud ning mis on sinu põhiline sõnum. Kirjuta oma e-kirjade sisu kohta meili lõppu alati hea ülevaade, sest see avaldab sinu vaatajaskonnale palju tugevamat mõju kui meil, mille viimane osa on ebamäärane või jätab lugejasse veel mõned vastamata küsimused.
11. Kasuta meilis konkreetset allkirja
Meili jalus võib aidata tellijatel sinu ettevõttega suhelda, kui lisad sinna olulisi linke ja nuppe. Lisa meili jalusesse oma ettevõtte kontaktteave ja lingid ettevõtte sotsiaalmeedia profiilidele ja kodulehele. Kindlasti peaksid sinna lisama ka uudiskirjade tellimusest loobumise lingi. Nii on adressaatidel lihtne juurdepääs sinu ettevõttega kontakteerumisele.
12. Alati loe oma meilid uuesti üle
Kui oled e-kirja kirjutanud, on ülioluline see uuesti läbi lugeda. Õigekirjavead võivad e-kirjade lugemisel sinu tellijaskonnale üsna kiiresti silma hakata ning sinu ettevõtte mainet kahjustada. Hea mõte oleks paluda ka kellelgi teisel sinu e-kirjade sisu läbi lugeda nii grammatika kui ka sõnumi üldise voolavuse pärast.
13. Ajasta oma meilid õigesti
Teatud kellaaegadel e-kirjade saatmine võib olla tõhusam kui nende saatmine millal iganes soovid. Soovitatav on ajastada oma meilid pigem hommikuteks, sest just sel ajal kontrollivad enamik inimesi oma postkasti. Ka tööpäevane aeg on parem valik kui nädalavahetustel kirjade saatmine, sest sel ajal kipuvad inimesed nii töönädalast kui ka ekraanist rohkem puhkama. Loomulikult pead hea saatmisaja väljaselgitamisel arvestama ka oma tellijaskonna eripäradega.
14. Loo ja saada järelmeilid
Pärast meili saatmist pead ootama vastust või mingit konkreetset lugejapoolset tegevust, kuid mõnikord ei pruugi sa seda saada. Sel juhul on õige aeg saata lugejale järelkiri. Kas tegid oma esimeses meilis mõne pakkumise? Nüüd saada uus e-kiri, milles küsid kuidas sinu adressaadil läheb ja kas ta on endiselt pakkumisest huvitatud. Too selles kirjas välja selgemalt oma pakkumise eelised lugejale, lisaks võib kiireloomulisuse tekitamine suurendada sinu lugeja tegutsemise tõenäosust.
Kokkuvõtteks
Kokkuvõtteks võib öelda, et tõhusate meilide kirjutamine on üks olulisemaid oskusi, mida iga turundaja peaks valdama. Harjutamine teeb meistriks, seega kirjuta antud artiklis väljatoodud näpunäiteid ja reegleid silmas pidades aina uusi e-kirju ning ajapikku näed, kuidas sinu lugejad on varasemast rohkem kaasatud.
Head meiliturundamist!
Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni SMAILY .
Navigeerimine
Populaarsed postitused

Partner soovitab: milliseid makseviise kassas pakkuda?

Veebimajutus algajatele: Zone teenustega saad kodulehe valmis kiiresti ja turvaliselt

Partner soovitab: Kuidas kirjutada tõhusaid e-kirju ehk juhend meiliturundusega alustajale
