Ettevaatust! Vana pettus uues kuues

Ardi Jürgens
Jaga:

Antud blogipostitus on 75 kuud vana ning ei pruugi olla enam ajakohane.

Petturite skeem on lihtsakoeline ja meile jõudnud ilmselt Aasiast, kus seda praktiseeritud juba väga pikka aega. Lühidalt kokkuvõttes näeb see välja järgmine:

Ühel päeval saab ettevõtja, kes omab näiteks domeeni MILJONIVAADE.EE ootamatult kirja, milles end kaubamärkide ja intellektuaalse omandi kaitse spetsialistina tutvustav isik annab teada, et tema poole on pöördutud MILJONIVAADE.EU nimelise domeeni registreerimise sooviga, aga “heatahtlik” spetsialist on otsustanud esmalt pöörduda MILJONIVAADE.EE omaniku poole, et pakkuda hoopiski tollele võimalust .EU nimi mõistliku hinna eest endale saada. “Spetsialist” rõhutab, et aega selleks on aga vähe. Reaalsus on loomulikult see, et mingit tegelikku MILJONIVAADE.EU huvilist ei ole ja ka “mõistlik hind” ei pruugi kuigi soodne olla.

Tegemist on klassikalise ebaausa kauplemisvõttega, millesarnaste kirjeldusi leiab mitmeid näiteks meie Tarbijakaitse kodulehelt https://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijale/ebaausad-kauplemisvotted.

Mida on oluline aga tähele panna on see, et kuna pakkumine tehakse reeglina ettevõttele, siis Tarbijakaitse siinjuhul pärast enam tehingust taganeda ei aita. Sellegipoolest soovitab EURid sellise pettuse ohvritel teavitada sellest oma riigi ametivõime.

Loomulikult soovitab EURid kasutada domeenide registreerimiseks usaldusväärseid akrediteeritud registripidajaid, kelle hulka kuulub ka Zone.

P.S. Seda postitust üle lugedes tekkis tunne, et oleksin sellest nagu varem kirjutanud ning etskae – pea täpselt kümme aastat tagasi kirjutasin siinsamas hoiatuse Soome kohta, kus siis seda skeemi prooviti: https://www.zone.ee/blogi/2008/04/07/rehepaplusest-domeeninimede-abil/ ja veelkord etskae – toona on teemat kommenteerinud keegi Peeter Marvet, kellest tänaseks on saanud meie blogi üks peamiseid kirjatsurasid! 🙂

Populaarsed postitused

Lokaliseerimine ja kvaliteetne tõlge: sild globaalsete turgude vahel

Lemme Suve
Digiajastul, kus piirid on muutunud virtuaalseks ja ettevõtted võivad jõuda klientideni üle kogu maailma, on kvaliteetne ja hästi läbimõeldud suhtlus...

Kliendi edulugu ehk kuidas Voog meie uuele VPS platvormile kolis

Tanel Männik
Käesoleva blogilooga heidame valgust ühele suvel aset leidnud ettevõtmisele, millega said kodumaise sisuhaldustarkvara Voo osad teenused virtuaalserveritest...

Hiina Veepiin ajab WordPresse hulluks

Ardi Jürgens
Zone analüütikud on pikka aega jälginud küberründeid, millel on ootamatuid sarnasusi iidse Hiina piinamismeetodiga. Nagu "veepiinamine", ei kujuta...

Kuidas Turbo nupp päästis E-smaspäeva

Katrin Sulg
Veebipood hammas32.ee jagas meiega oma positiivset kogemust Zone Turbo nupu kasutamisel, mis aitas neil E-smaspäeva kampaania ajal suurenenud koormusega...