Partner soovitab:
Veebilehe optimeerimine paneb tulud kasvama

Digielu
Jaga:

Tänapäevase veebilehe optimeerimine mõjutab otseselt seda, kui hästi nii otsingumootorid kui ka kasutajad sinu veebisaiti tajuvad. Kui see oluline eeltöö on tehtud kvaliteetselt ja vastutustundlikult, siis märkad üsna pea oma teenuste või toodete müügi ja ka oma sihtrühma sujuvat kasvu.

Veebisaidi optimeerimine – mis see on?

Veebilehe optimeerimine koondab eneses tervet rida olulisi kuid kasulikke protsesse, mille järgimine aitab su veebilehel hõivata otsingumootorites kõrgemaid positsioone. Kõrvale ei tasu jätta sedagi, et lisaks avaldab see positiivset mõju ka sinu saidi külastajate kasutajakogemusele.

Sinu veebilehe avanemise kiirus pole siiski tähtis ainult sinu kliendi silmadele ja kannatlikkusele, vaid üha enam ja enam on ka otsingumootorid hakanud sellega arvestama saitide pingereastamisel otsinguvastuste tippudesse. Seega on veebilehe kiiremaks häälestamine muutunud täna SEO lahutamatuks osaks.

Milleks on saidi optimeerimist vaja?

Veebilehe optimeerimise peamiseks ülesandeks on välja teenida otsingumootorite usaldus. Kui otsingumootor on sinu hästioptimeeritud kodulehega viimaks “sõbraks” saanud, hakkab ta igal võimalikul viisil oma uut “sõpra” esile tõstma, suurendades sellega sinu kodulehe reitingut ja positsiooni otsinguvastustes.

Google’i poolt läbiviidud uuringust selgub, et kui kodulehe avanemine võtab aega rohkem kui 3 sekundit, siis tõenäoliselt katkeb 32 protsendil kasutajatel kannatus ja nad lahkuvad lehelt. Kui see aeg ületab 5 sekundit, siis on lahkujate ehk potentsiaalsete klientide kaotamise tõenäosus juba üle 90 protsendi.

Kuidas toimub optimeerimine?

Iga kord, kui keegi külastab sinu veebilehte, vahetatakse sinu saiti teenindava serveri ja külastaja veebibrauseri vahel küllaltki suures koguses infot, mida kasutatakse veebilehe dünaamiliseks genereerimiseks. Seda infot on tõesti palju ning selle töötlemine võtab üksjagu aega.

Seda aitab kiirendada veebilehe salvestamine vahemällu, mis pakub külastajale saidi dünaamilise renderduse asemel veebilehe staatilist versiooni. Teisisõnu: selle asemel, et iga uue külastaja jaoks reaalajas veebilehte genereerida, hoiab sinu saiti teenindav server vahemälus pidevalt valmis olevat versiooni lehest, mida saab külastaja brauserisse kohale toimetada minimaalse aja jooksul.

Veebilehe vahemällu salvestamine on üks tõhusamaid viise veebisaidi kiirendamiseks.

Kas optimeerimine ongi lihtsalt saidi vahemällu salvestamine?

Ei ole. Optimeerimine sisaldab endas:

  • Vahemälu seadistamist.
  • Koodi optimeerimist (HTML, CSS ja JavaScript). Siin on palju erinevaid võimalusi, sh minimeerimine, kombineerimine, tähtis on ka faili õige asukoht ja palju muudki, mis saidi jõudlust suuresti mõjutavad.
  • Media Optimization’it, mis kiirendab piltide ja videote laadimist, muutes meediafailid vajalikku ning kiiremini laetavasse suurusesse.
  • Lazyload’i, mis aitab fotosid, iFrame’e ja videosid laadida ainult siis, kui see on külastajale vajalik.
  • Erineva meediasisu teisendamist kaasaegsesse WEBP-vormingusse.
  • PHP koodi optimeerimist olukorras, kus kiirusprobleemid on seotud koodiga.
  • Andmebaasi puhastamist vanadest ja mittevajalikest andmetest ja koopiatest.

Miks on oluline omada kiiresti laadivat veebisaiti?

See on oluline seepärast, sest see tagab:

  • Kõrgema positsiooni otsingumootorites.
  • Olemasoleva veebiliikluse suurema konversiooni
  • Veebisaidi kõrgema maine.

Miks on Google veebisaidi kiiruse pärast nii mures?

Järjest rohkem inimesi otsivad ja ostavad veebist asju, kasutades selleks mobiilseadmeid. Tihtipeale tehakse seda – nagu nimigi ütleb – mobiilselt ning võrkudes, mis ei pruugi pakkuda koduse või kontori lauaarvutiga samaväärseid võrgukiiruseid. Just seda asjaolu arvesse võttes soovibki Google pakkuda mobiilseadmetes kiiresti kuvatavaid otsingutulemusi ja tänu sellele on veebilehtede optimeerimine muutunud universaalseks tingimuseks.

Mõistagi ootab lisaks Googlele sinu veebilehe kiiret laadimist ka sinu külastaja ehk potentsiaalne klient, kelle jaoks on ülioluline saada sinu kaup või teenus kätte kiiresti ning hoida seejuures kokku oma väärtuslikku aega.

Mida peale hakata?

Meie kodulehel saad huvi korral tellida oma veebilehele tasuta analüüsi. Kui lehega seoses ilmnevad jõudlusprobleemid, siis soovitame seejärel kindlasti konsulteerida meie spetsialistidega, kelle abiga saad kiiresti selgeks, mida on vaja täpsemalt ette võtta, et su veebileht oleks optimeeritud kiiremaks ja otsimootoritele sõbralikumaks.

Käesolev kirjatükk on sündinud Zone partnerprogrammi raames ning selle tõi lugejateni Digielu.

Populaarsed postitused

CloudFest 2024: AI annab riistvarale uue hingamise

Digielu
Läinud nädalal istus Zone tiim lennukisse ja sööstis taaskord CloudFesti põnevasse maailma, et heita pilk veebimajutusteenuste arengusuundadele. Meie...

Zone+ WordPressi Assistent: kuidas AI abiga sekunditega veebileht luua

Digielu
See aeg on läbi, mil vajadus kodulehe järele tähendas telefoniraamatust või guuglist veebidisaineri kontaktide otsimist. Tõenäoliselt üks viimase...

Aegunud PHP on aegunud PHP

Digielu
Kui esimene tänapäevane PHP versioon 25 aastat tagasi avalikuks tehti, oli internet hoopis teistsugune. Nõudmised veebilehtedele olid tagasihoidlikud...

Zone Veebiakadeemia - kuidas end Internetis nähtavaks teha

Digielu
Zone Veebiakadeemia uusima episoodiga hakkame tutvustama ägedaid Zone koostööpartnereid. Seekord on meil külas Nobel Digitali tootejuht ja partner...