Partner soovitab: Nii väldid ebaõnnestumisi Google reklaamidega
Google Ads on tänapäeval suurettevõtete jaoks üks kõige tõhusamaid ja võimsamaid viise müügitulemuste kasvatamiseks. Pole juhus, et 80% ettevõtetest üle maailma kasutab Google reklaame oma äritulemuste kiirendamiseks. Aga miks mõned ettevõtted selles mängus võidavad ja teised kaotavad? Zone koostööpartner Klewer on tänaseks koostanud Eestis üle 300 Google Ads auditi ja aidanud ettevõtetel Google reklaamidega edu saavutada juba viimased kaheksa aastat. Selle kogemuse ja sadade auditeeritud kontode põhjal on selgeks saanud üks peamine tõde, mis on see number üks põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad.

Küll, aga mitte kõik ettevõtted ei ole Google reklaame tehes edukad. Ebaõnnestumise põhjuseid võib olla mitmeid, aga läbivalt näeme just seda ühte põhjust, miks ebaõnnestutakse.
Eeldatakse, et luues uued Google Ads kampaaniad tulevad ka paremad tulemused, aga see on tõest üsna kaugel. Uusi kampaaniaid luues on oluline paika panna selle eesmärk ja tõstatada küsimus, miks see uus kampaania peaks nüüd paremini töötama. Mida selle jaoks teha?
Esmalt tuleb koostada põhjalik Google Ads audit, mille käigus selgub, mida uue kampaania puhul teisiti teha. Tuleb välja selgitada, kuhu kulub eelarve ja millised on tulemused. Tulemuste analüüsist selgub, kuhu on kõige mõistlikum eelarve suunata, et tulemused maksimeerida.
Lisaks sellele tuleb paika panna eesmärk, mida soovitakse saavutada. Näiteks soovitakse saada 1500 eurose eelarvega 30 päringut kuus. See tähendab, et uue kampaania loomisel tuleb analüüsida, kuidas tagada igakuiselt 30 päringut, mille keskmine maksumus on 50€ ühe päringu kohta. Teades päringute mahtu ja hinda, saame lihtsamalt teha otsuseid ja leida just need õiged märksõnad ja reklaamid, mis selle tulemuse ettevõttele tooks.
Uue kampaania ehitamisel ja tööle panemisel oleme siiski väga kaugel eesmärgi täitmisest. Toon välja põhjused, miks lihtsalt uue kampaania tegemisest ei piisa ja selle tõttu kannatavad ka tulemused.
Turg on pidevas muutuses
Konkurendid ei maga. Iga ettevõtte eesmärgiks on eelmisest aastast paremaid tulemusi saavutada. Selle jaoks ollakse valmis pingutama. Suurendatakse eelarveid, et turuosa suurendada, mille eesmärgiks on genereerida rohkem müüki. Optimeeritakse kvaliteediskoori, et soodsamalt päringuid saada. Muudetakse reklaamtekste, et oma reklaamidega rohkem tähelepanu võita. Ehitatakse uusi maandumislehti, et välja tuua põhjused, miks just nende käest peaks klient täna ostma.
Kuna konkurentide tegevust on võimatu ette näha, peame olema pidevalt teadlikud nende tegemistest ja pakkumistest. Iga kord, kui muudatusi tehakse, võib see muuta kogu turgu ning isegi väike muutus võib kampaania tulemusi kahjustada. Seetõttu on oluline pidev kohanemine ja kiire reageerimine, et säilitada konkurentsieelis ja vältida ajale jalgu jäämist.
Konkurents läheb iga aastaga tihedamaks ja kliki hinnad tõusevad
Pikalt Google reklaame kasutanud ettevõtted teavad, kuidas konkurente tuleb iga aastaga juurde ja selle tõttu muutuvad ka kliki hinnad kõrgemaks.
Konkurendid on nõus päringute/müükide eest rohkem maksma. Ilmselt väga paljud e-poed on täna tunda saanud, kuidas nende tulemused Googles muutusid, kui Temu Eesti turule jõudis. Lihtsamaks see olukorda kindlasti ei teinud. Reklaamid on neil küll üsna kohutavad, aga kliki hindu mõjutasid nad kindlasti.
Inimeste googeldamise harjumused muutuvad
Kampaaniad vajavad järjepidevat hoolt, sest inimeste harjumused muutuvad. Need märksõnad, mis töötasid 5 või isegi 2 aastat tagasi, ei pruugi täna absoluutselt mingisugust tulemust tuua.
Lisaks sellele kasutatakse üha rohkem häälotsingut (voice search), kus inimesed ei trüki enam sõnu Google otsingusse vaid vajutavad nuppu ja ütlevad telefoni mikrofoni, mida nad soovivad otsida. Kõige sellega tuleb kursis olla ja oma kampaaniate tulemustel silm peal hoida.
Google Adsi platvorm on järjepidevas muutumises
Google Ads teeb samuti igapäevaselt muudatusi oma platvormil. Just 2022 aasta lõpus tuli välja uus automatiseeritud kampaaniatüüp Performance Max, mis hõlmab endas otsingureklaame, display reklaame, videoreklaame ja ka Shopping reklaame.
2023. aastal tuli uus kampaaniatüüp nimega Demand Gen, mis asendab varasemat Discovery kampaaniatüüpi. Lisaks eelnevale muudetakse järjepidevalt kasutajaliidese välimust ja muid võimalusi Google Adsi platvormil.
Muutustega kaasas käimine on tulemuste toomisel väga oluline. Kuid siin peitubki suurim lõks. Enamus ettevõtteid jäävad oma vanade kampaaniate juurde, pidades neid “piisavalt heaks”, isegi kui nad enam soovitud tulemusi ei too.
Ettevõtted, kes jäävad optimeerimisega hiljaks, leiavad end tihti olukorrast, kus nad maksavad liiga palju ja saavad liiga vähe. Iga muutus, mille jätad tähelepanuta, tähendab potentsiaalset konkurentsieelist, millest loobud. Nagu igal spordialal, kehtib ka digiturunduses lihtne tõde: ainult pidev ja järjepidev optimeerimine toob kasumlikke tulemusi.
Kuidas Google reklaamidega edu saavutada?

- Alusta regulaarsest andmete analüüsist. Iga klikk, iga külastaja ja iga konversioon ütleb midagi – ära lase sellel infol raisku minna. Analüüsi regulaarselt, mis töötab ja mis mitte, ning tegutse kohe, mitte siis kui on juba hilja.
- Muuda reklaame pidevalt. Kord kuus kampaaniate analüüsimine ei ole piisav. Eesmärgiks võiks olla iganädalane optimeerimine: värskenda reklaamtekste, katseta uusi märksõnu ja hoia silm peal, mis hetkel kõige rohkem konversioone toob.
- Kasuta negatiivseid märksõnu. Kui negatiivseid märksõnu ei kasuta, siis jätad raha lauale. Loo negatiivsete märksõnade nimekiri, millele ei soovi raha kulutada, ja lisa negatiivseid märksõnu pidevalt – see võib olla kõige lihtsam viis säästa sadu ja tuhandeid eurosid eelarvest, mis muidu kulub ebaolulistele klikkidele.
- Ehita maandumislehed, mis tegelikult külastaja päringuks muudab. Maandumisleht pole koht, kus olla tagasihoidlik – see on koht, kus loeb iga detail. Testi, kuidas pisikesed muudatused – alates pealkirjadest kuni nuppude värvini mõjutavad konversioonimäära.
- Jälgi konkurente – pidevalt. Kui sa ei tea, mida nad teevad, oled juba maha jäänud. Analüüsi, mis tüüpi reklaame ja pakkumisi nad kasutavad, ning ole valmis kohandama oma kampaaniaid, et püsida samal tasemel või isegi samm eespool.
Lõppkokkuvõttes pole Google Adsi puhul edu saavutamine ühekordne pingutus. See on mäng, kus võidavad need, kes optimeerivad pidevalt ja ei karda muutustele reageerida. Iga klikk ja iga euro loeb – ära raiska neid selleks, et oodata ja vaadata, kas su kampaania ise mingil moel imekombel tööle hakkab. Optimeerides ei tee sa ainult Google’ile heameelt vaid sa kindlustad, et iga euro, mille investeerid, töötab täie võimsusega tagasi sinu ettevõtte kasumi heaks.
Jäta meelde: pidev optimeerimine ei ole valik – see on tee kasumini.
Kui soovid Google Adside osas abi, siis aitab sind nõu, jõu, seadistamise või auditeerimisega meie koostööpartner Klewer Marketing: https://www.zone.ee/et/partners/klewer-marketing/
Navigeerimine
Populaarsed postitused

Kliendi edulugu ehk kuidas aeglane e-pood taas kiireks sai

Xdebug seadistamine Zone veebimajutuses: VSCode

Xdebug seadistamine Zone veebimajutuses: Sublime Text
