5 põhjust tegeleda oma EE domeeniga kohe

Ardi Jürgens
Jaga:

Antud blogipostitus on 162 kuud vana ning ei pruugi olla enam ajakohane.

Eesti tippdomeeni reform on jõudnud etappi, kus põhirõhk peaks uute domeenide registreerimiselt üle minema olemasolevate domeenide ümberregistreerimisele, vastasel juhul ootavad meid ees tõsised probleemid.

Seetõttu on ülimalt kohane rääkida põhjustest, miks peaks EE domeeni omanik ümberregistreerimisega tegelema kohe, selle asemel, et vajalikke toiminguid edasi lükata.

1. Majanduslikku põhjust domeeni ümberregistreerimise edasilükkamiseks ei ole. Peamiseks põhjuseks domeeni ümberregistreerimise edasilükkamisel tuuakse selle näiline majanduslik mõttekus. Lükates domeeni ümberregistreerimist edasi näiteks kahe või kolme kuu võrra, läheb selle aegumiseni kauem, seetõttu võib esmamuljel näida, et edasilükkamisega justkui “säästetakse” midagi.

Tegelikult on nii, et ümberregistreerimisega venitamisel saavutatud “kokkuhoid” realiseerub alles siis, kui domeenist loobuma hakatakse. Domeeni aktiivsel kasutamisel ja selle kasutusõiguste iga-aastasel pikendamisel nihkub võimalik sääst aina kaugemasse ja kaugemasse tulevikku.

2. Kui domeeni ümberregistreerimine lükatakse kaugemasse tulevikku võivad ebameeldivad üllatused tabada siis, kui nendega pole enam aega tegeleda. Tasub meeles pidada, et reformieelsete registreerimiste kohta käivad andmed ei ole terviklikud ja aktuaalsed, see põhjustab ümberregistreerimisel domeeniomanikele palju segadust, aja- ja närvikulu.

Näiteks on reformieelne domeeniregister täis domeene, mille omanikku tänaseks ei eksisteeri, aga mis on sellegipoolest aktiivses kasutuses. Paljud ettevõtted ja organisatsioonid ei ole kunagi pööranud tähelepanu sellele, kelle nimele on nende poolt kasutatav domeen registreeritud ja võimalikud probleemid tulevad totaalse üllatusena. Selliste ettevõtete domeenide ümberregistreerimine võib osutuda keerulisemaks, kui algul arvatud ja venitamisega on võimalik oma domeenist üldse ilma jääda.

3. Kunagi tehtud “patud” tuleb ümberregistreerimise käigus lunastada. Enne uute domeenireeglite jõustumist registreerisid paljud endale vajalikke domeene sõbralike ettevõtete, korteri-, garaaži- ja aiandusühistute või teiste sarnaste organisatsioonide nimele. Paljudel juhtudel ei teadnud “sõbrad” sellest midagi.

Nüüd tulevad kõik need trikid välja. Kattevarjuna kasutatud organisatsioonid tahavad kindlasti asjatutest domeeninimedest loobuda, sest nende omamisega kaasnevad nüüd reaalsed kulud ja ka vastutus. Domeeni ülekandmine selliselt organisatsioonilt tegelikule kasutajale nõuab aga vastastikust kooskõlastamist ja nõusolekut, mille hankimine ja vormistamine võib võtta aega.

Kujutage ette situatsiooni, kus peate äkitselt hakkama selgitama mõnele KÜ või AÜ esimehele, et soovite temalt mingit domeeni üle võtta, oskamata selgitada, miks täpselt just tema organisatsiooni nimel selline nimi üldse registreeritud on. Olete õnnega koos, kui teine osapool teab, mis see domeen üldse on.

4. Ümberregistreerimisperioodi lõpp langeb jõuludele ja aastavahetusele. Kuna tippdomeeni reform lükkus mitu korda edasi, on tekkinud olukord, kus domeenide ümberregistreerimise perioodi lõppfaas on jäänud aasta kõige suuremale pühade perioodile.

Paljud registreerijad, kes loodavad ümberregistreerimise edasilükkamisest mingit säästu ja venitavad sellega detsembrini, avastavad ühel hetkel, et nii nende enda organisatsioonis, registripidajate juures kui ka registris ei ole sellel ajal piisavalt ressurssi, et domeen sujuvalt ümber registreeritud saaks.

Täna registreeritakse domeene ümber tempoga 1000 – 2000 domeeni kuus, sellise tempo jätkumisel võib negatiivse stsenaariumi realiseerumisel aasta lõpus vajada ümberregistreerimist 60 000 – 70 000 domeeni. Sellise hulga ümberregistreerimine ei ole siis aga enam realistlik.

Samuti ei tundu meeldivana väljavaade ajada oma ettevõtte või organisatsiooni juhatuse liikmeid jõulupuhkuse ajal mööda maailma taga, et saada allkirju volikirjale, mille oleks võinud vormistada septembris või oktoobris.

5. Domeeni ümberregistreerimine võib tähendada uue täiendava partneri valimist. Kõikidest Eesti internetiteenusepakkujatest ei saanud registripidajaid, see tähendab, et paljudel tuleb luua suhe uue partneriga ja oma olemasolev domeen ümber registreerida selle juures.

Loomulikult oleme meie siinkohal meeleldi abiks ja üritame selle kõik võimalikult mugavaks teha, sest see on meie töö. Sellegipoolest võib keerukama sisekorraga ettevõtetel või organisatsioonidel uue partneri kaasamine vajada mõningast eeltööd.

Lisaks, kui ettevõte on oma domeeni registreerinud enda andmesidepakkuja kaudu, võib täpsemal kaalutlemisel osutuda otstarbekaks domeeni ümberregistreerimine sellele teenusele pühendunud teenusepakkuja juures, see võimaldab registreerijal edasi kasutada oma senist veebimajutust ja/või internetiühendust, kuid saada osa valdkonnale pühendnud spetsialistide teadmistest ja kogemustest.

Domeeni ümberregistreerimisel on ka kindlasti vajalik suhelda oma senise teenusepakkujaga, et omada vajalikku tehnilist informatsiooni (DNS serverite nimed jne) tolle serverite kohta. Selle informatsiooni hankimist ei maksa lükata liiga kaugesse tulevikku, ka teenusepakkujad puhkavad jõulude ajal ja aastavahetusel.

Loodetavasti andis see postitus lisamotivatsiooni tegeleda oma domeeni ümberregistreerimisega juba täna.

Kui tahad selle teema kohe käsile võtta, alusta domeeni ümberregistreerimisega klikkides siia.

Populaarsed postitused

Aegunud PHP on aegunud PHP

Hasso Tepper
Kui esimene tänapäevane PHP versioon 25 aastat tagasi avalikuks tehti, oli internet hoopis teistsugune. Nõudmised veebilehtedele olid tagasihoidlikud...

Zone Veebiakadeemia - kuidas end Internetis nähtavaks teha

blogi
Zone Veebiakadeemia uusima episoodiga hakkame tutvustama ägedaid Zone koostööpartnereid. Seekord on meil külas Nobel Digitali tootejuht ja partner...

Nutikas Pilveserver: tark lahendus e-poe ja nõudlike veebiprojektide jaoks

Tanel Männik
Nutikas Pilveserver pakub nüüdisaegset ja kulutõhusat lahendust, mis ühendab endas paindlikkuse ja võimsuse, et rahuldada kõrge külastatavusega...

Kuidas me aita(si)me tuntud veebilehtedel suurema külastatavusega toime tulla

Digimaailmas on veebilehtede kiirus ja usaldusväärsus kriitilise tähtsusega. Ikka ja jälle oleme silmitsi olukordadega, kus kliendi käsutuses olev...