Uued ICANN reeglid tõid täiendavaid kohustusi registreerijatele

Ardi Jürgens
Jaga:

Antud blogipostitus on 107 kuud vana ning ei pruugi olla enam ajakohane.

icann-logoHead uut aastat! Ja läheme kohe taas asja juurde…

Eelmise aasta juunis avalikustas ICANN uue registrilepingu (Registrar Accreditation Agreement www.icann.org/en/resources/registrars/raa/approved-with-specs-27jun13-en.htm#raa), mis muutis oluliselt seniste ICANN poolt akrediteeritud registripidajate ja ka domeeni registreerijate kohustusi.

Mitmed uue registrilepingu muudatused jõustusid 1. jaanuarist 2014.

Suurima muudatusena nõuab ICANN, domeeniruumi korrastamise eesmärgil, registripidajatelt domeeni registreerija kontaktandmete õigsuse kontrollimist. See tähendab, et peale geneerilise domeeni (COM, NET, ORG) vms registreerimist saavad registreerijad tulevikus e-kirja, milles palutakse kirjas oleva lingi avamisega kinnitada oma kontaktandmete õigsust.

Lingile tuleb klõpsata hiljemalt 15 päeva jooksul peale domeeni registreerimist. Kui seda ei tehta, siis domeen deaktiveeritakse. See tähendab, et domeen suunatakse meie partneri lehele. Enne domeeni deaktiveerimist saadetakse kliendile ka 3 täiendavat meeldetuletust.

Samasugune protseduur toimub ka geneeriliste domeenide kontaktandmete muutmisel.

Ühtlasi peavad ICANN akrediteeritud registripidajad ja nende edasimüüjad oma kasutustingimustes linkima ICANN poolt koostatud registreerijaid harivale lehele (http://www.icann.org/en/resources/registrars/registrant-rights/educational).

Samuti peavad registripidajad postitama oma lehele ICANN poolt väljastatud informatsiooni registreerija õiguste ja kohustuste kohta (http://www.icann.org/en/resources/registrars/registrant-rights/benefits)

Mõlemad on Zones leitavad meie Keskkasutajalepingu sektsioonid Domeeniteenuste eritingimused (https://www.zone.ee/et/contract/keskkasutajaleping/domeeniteenuste-eritingimused/).

Popular posts

Zone blogi 16

Pidupäev: Zone blogi 16!

Jaanus Putting
Täna 16 aastat tagasi, 3. novembril 2006 nägi ilmavalgust Zone blogi. Oma kõige-kõige esimeses postituses rõõmustasime toonase olulise verstaposti,...

Elektrivarustus eriolukorras

Ardi Jürgens
Energiavarustus on hetkel äärmiselt aktuaalne teema ja ka meie poole on korduvalt pöördutud küsimustega, mis puudutavad Zone infosüsteemide talitlusvõimet...

Zone klienditugi ehk kuidas võimas tosin aitab 200 000 kasutajat

Kaarel Urva
Mina olen Kaarel ja kirjutan seekordses blogiartiklis Zone klienditoest ning sellest, kuidas ka sina saaksid oma ettevõtte kliendituge efektiivsemaks...

SPF ja Gmail. Jälle!

Kaarel Urva
Ehk miks Gmail mu kirjad tagasi lükkab?Alates 7. juunist on Gmail hakanud tagasi lükkama kõiki e-kirju, mis saabuvad domeenidelt, millel on puudu SPF...